הרווח הוכפל, ועמיעד לוטשת עיניים לתוכנית הענק של ביידן
הרווח הוכפל, ועמיעד לוטשת עיניים לתוכנית הענק של ביידן
הכנסות חברת מערכות המים שבשליטת קרן פימי עלו ב־10%. רבע מההכנסות הגיעו מארה"ב, שם הממשל מתכנן להשקיע 55 מיליארד דולר בתשתיות מים
עמיעד מערכות מים הציגה אתמול תוצאות טובות ל־2021, שאותה חתמה בעלייה של כ־10% בהכנסות, שהסתכמו בכ־115 מיליון דולר, לעומת 104.6 מיליון דולר ב־2020. החברה הציגה גם עלייה של כ־14% ברווח הגולמי, שהסתכם בכ־48 מיליון דולר לעומת כ־42 מיליון דולר ב־2020, והכפילה את הרווח הנקי שלה מ־3.6 מיליון דולר ב־2020 ל־7.18 מיליון דולר בשנה החולפת.
עמיעד, שבשליטת קרן פימי (43%) שבראשה עומד ישי דוידי, נסחרת מאוגוסט בבורסת תל אביב, ושווייה, נכון לאתמול, הוא יותר מ־500 מיליון שקל. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות לסינון מים לחקלאות ולתעשייה, ושני אתרי הפעילות המרכזיים שלה נמצאים בקיבוצים עמיעד ובית זרע. היא משווקת את מערכותיה לסינון מים בכ־90 מדינות ברחבי העולם, וכרבע מהכנסותיה נובע מפעילותה בשוק האמריקאי, שבו היא מפעילה חברה־בת.
מנתונים שהציגה אתמול למשקיעים ניכר כי עמיעד מתכוונת להמשיך במאמצי ההתבססות וההתרחבות שלה בארה"ב, כשברקע התוכנית שמוביל הנשיא ג'ו ביידן לשדרוג תשתיות בהיקף כולל של טריליון דולר, מהם כ־55 מיליארד דולר עבור תשתיות מים.
בעמיעד מזהים פוטנציאל לצמיחה גם במגזר התעשייתי העולמי, שבו ניכרת מגמה של ביקוש גדל לשימוש חוזר במים וטיפול בהם, בעיקר מחמת אילוצים של רגולציה סביבתית.
המכירות של עמיעד ב־2021 לשוק התעשייה הסתכמו בכ־48 מיליון דולר, ומכירותיה למגזר החקלאי היו כ־67 מיליון דולר. בשני מגזרים אלה עמיעד צופה גידול בהיקפי הפעילות בשנים הקרובות, בשל התרחבות צפויה של שטחי גידול חקלאיים ושדרוג של שטחי גידול קיימים.
המשקיעים לא נותרו אדישים לדו"חות שהוצגו אתמול, והמניה הגיבה בעלייה מרשימה של 13.5%. המשקיעים אהבו את השיפור העקבי ברווחיות התפעולית של עמיעד, וכן את צבר ההזמנות בשני מגזרי הפעילות המרכזיים של החברה. המשקיעים מאמינים כי הצבר יתמוך בקצב מכירות טוב השנה, וכי יתרת המזומנים של החברה בסך כ־27 מיליון דולר תאפשר לה לממש תוכניות למיזוגים ורכישות. "יש לנו צבר של הזדמנויות בנושא הזה, ואנחנו נמצאים בשלבים שונים של דיונים", אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל עמיעד דורי יבזורי.
"הדו"חות הטובים שלנו הם צעד בדרך ארוכה ושאפתנית שאנחנו עושים, עם יעדי צמיחה שמבוססים על מוצרים חדשים, כניסה לשווקים חדשים, צמיחה אורגנית וגם בתחום של מיזוגים ורכישות", הוסיף יבזורי.