ישראכרט החלה בזיהוי לקוחות מרחוק ללא אישור ונקנסה ב-700 אלף שקל
ישראכרט החלה בזיהוי לקוחות מרחוק ללא אישור ונקנסה ב-700 אלף שקל
חברת כרטיסי האשראי החלה לבצע זיהוי חזותי מרחוק של לקוחות בעת פתיחת חשבון, מבלי לקבל אישור מראש מבנק ישראל כפי שנדרש; ישראכרט: "נפל פגם בקבלת האישור הנדרש. המערכת ירדה מהאוויר עד שהתקבל האישור ואז הועלתה מחדש"
חברת כרטיסי האשראי ישראכרט קיבלה קנס של 700 אלף שקל מהפיקוח על הבנקים על כך שהחלה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ללא קבלת היתר מבנק ישראל.
בבנק ישראל מציינים כי מבדיקה שערכו מצאו כי ישראכרט מבצעת שימוש בטכנולוגיה לזיהוי ואימות חזותיים מרחוק, לצורך פתיחת חשבון מקוון המאפשר קבלת הלוואה או מתן שירותי סליקה לעסקים. אלא שבכדי לעשות שימוש באמצעים מתקדמים שכאלה יש לקבל את אישור בנק ישראל, הבודק שהשימוש נעשה בצורה נאותה שתמנע הונאות והתחזות, ואילו ישראכרט החלו להפעיל את השירות בטרם קיבלו היתר שכזה.
בשנת 2018 הוחלט לאפשר לבנקים ולחברות כרטיסי האשראי פתיחת חשבון מקוון תוך שימוש בטכנולוגיה לזיהוי ואימות חזותיים מרחוק, במקום ביצוע זיהוי פיזי, וזאת על מנת להסיר חסמים ולשפר את התחרות. יחד עם זאת נקבעו סדרה של קריטריונים ותנאים לשימוש באמצעים הטכנולוגיים, הכוללים גם אישורים מבנק ישראל.
"הליך הדיגיטציה של מערכת הבנקאות בישראל הינו הליך חשוב ומשמעותי, הבא לידי ביטוי, בין היתר, בשיפור השירות ללקוח. יחד עם זאת, על התאגידים הבנקאיים המשתמשים בטכנולוגיות חדשניות להקפיד על עמידה בהוראות החקיקה והרגולציה, הבאות להבטיח, בין היתר, שימוש בטוח בטכנולוגיות אלה", מסר המפקח על הבנקים דני חחיאשוילי בתגובה להחלטה על הטלת הקנס.
מישראכרט נמסר בתגובה: "ישראכרט פועלת לקידום תהליכי דיגיטציה מתקדמים, והשיקה מערכת מתקדמת ואמינה לזיהוי פנים, שאושרה על ידי בנק ישראל. אנו פועלים בהתאם להנחיות הפיקוח על הבנקים, אולם לצערנו, במקרה זה אכן נפל פגם בקבלת האישור הנדרש מהפיקוח והמערכת ירדה מהאוויר עד שהתקבל האישור הנדרש ואז הועלתה מחדש. נמשיך לפעול לאימוץ טכנולוגיות חדשניות תוך עמידה בכל דרישות הרגולציה".