סגור
יורו דולר דולרים כסף מזומן מט"ח מטבע חוץ
יורו ודולר (צילום: רויטרס)

תנועות קלות בשוק המט"ח המקומי, בהמתנה להתפתחויות ביטחוניות

הדולר נסחר תמורת 3.788 שקלים, היורו על 4.144 שקלים; ישראל ממתינה לתגובה איראנית שעשויה להגיע מחיזבאללה, עקב האירועים האסטרטגיים מהשבוע שעבר - בכיר חמאס איסמעיל הנייה חוסל בטהרן, שעות ספורות לאחר שמטוס קרב חיסל בלב ביירות את בכיר חיזבאללה פואד שוכר

תנועות קלות בשוק המט"ח המקומי כשהדולר עולה ב-0.1% ל-3.788 שקלים - היציג אתמול עמד על 3.784 שקלים. היורו עולה ב-0.3% ל-4.144 שקלים, היציג אתמול עמד על 4.132 שקלים.
אתמול ירדו המבטעות המובילים בחדות אל מול השקל אחרי דיווח בוושינגטון פוסט שלפיו איראן שוקלת מחדש את התגובה לחיסול בכיר חמאס איסמעיל הנייה. עוד נכתב כי גורמים בבית הלבן טענו שמאמציו של ביידן נשאו פרי.
אור פוריה, יו"ר פוריה פיננסים: "רק הסלמה מאוד משמעותית תגרום לעלייה נוספת בשער הדולר, ולכן אנו מצפים להיחלשות בשער הדולר גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, שם הערכתנו היא ששיווי המשקל של השקל מול הדולר נמצא ברמות נמוכות משמעותית".
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "היקף היצוא של תעשיות ההייטק עומד על מעל למיליארד דולר בשבוע. חלק גדול מאותם כספים מומר לשקלים לצורך תשלומי שכר ומיסים. מנהלי הכספים המבקשים לקבל כמה שיותר שקלים עבור תמורת המט"ח מנצלים את פיחות השקל ומוכרים דולרים בשערים גבוהים".
בשווקים הבינלאומיים, הין היפני מתחזק מעט, מטפס ב-0.3% ל-146.20 ין לדולר. היורו והפאונד נסחרים ביציבות מול הדולר.
בסקירה של הבנק השוויצרי לומברד אודייר שפרסמו מייקל סטרובק, מנהל ההשקעות הגלובלי הראשי של הבנק וד"ר ננט הכלר פיידהרב, ראש תחום אסטרטגיית ההשקעות בבנק נכתב כי "בהיבט המטבעות אנו צופים שהין היפני ימשיך במסלול לעבר שווי הוגן, למרות שהתיקון החד עשוי להאט, היות והמטבע סבל מרוחות נגד חזקות בימים האחרונים כתוצאה מפוזיציית משקיעים שעשויה לא לחזור על עצמה".
עוד כתבו בלומברד אודייר כי "נתוני שוק העבודה המאכזבים בארה"ב בסוף השבוע שעבר סימנו שינוי סנטימנט בשוק שכבר החל להיבנות לאורך הקיץ. דאגות מהיחלשות שוק העבודה האמריקאי הגבירו סנטימנט שלילי קיים מצד המשקיעים אשר חווה דחיפה נוספת בעקבות פוזיציית המשקיעים, נזילות נמוכה ועלייה בסיכון הגיאו פוליטי".
לומברד אודייר מצפים ש"הפד יחתוך את שער הריבית בכל אחת מהפגישות הנותרות עד לסוף השנה, בספטמבר, נובמבר ודצמבר. דו"ח העבודה של אוגוסט צפוי לתת אותותיו בהורדה של ספטמבר ולהשפיע על הורדה בשיעור של 25 נקודות בסיס או 50 נקודות בסיס. הדאגות של הפד נראות כרגע משמעותיות יותר בהקשר לחולשת שוק העבודה מאשר לאינפלציה".
בלומברד אודייר מציינים כי "הפד יוכל להוריד את הריבית בספטמבר בשיעור של 50 נקודות בסיס, כתחליף להחלטה שלו ביולי להשאיר את הריבית על כנה. תרחיש נוסף הוא הורדה של 25 נקודות בסיס והצהרה חזקה על מסלול ירידות ריבית עתידי.
"למרות ההיחלשות המסוימת בשוק העבודה, הכלכלה האמריקאית והצריכה נמצאות במצב בריא יחסית. התמונה הכוללת של נתוני תמ"ג, גידול בהכנסה, מאזן החוב של הסקטור הפרטי ונתוני התעסוקה מלמדת על כך. לאור זאת, אנו רואים סיכון מוגבל למיתון ומעריכים אותו כרגע ב-20% או פחות".