הכנסות הענן זינקו ונייס מתבססת כחברה הישראלית הגדולה ביותר
הכנסות הענן זינקו ונייס מתבססת כחברה הישראלית הגדולה ביותר
החברה שמפתחת מערכות תוכנה מבוססות ענן הציגה ברבעון השני עלייה של 16% בהכנסות, בהובלת פעילות הענן שמספקת לה כבר יותר מחצי מההכנסות. כיום נייס היא החברה הישראלית בעלת שווי השוק הגבוה ביותר
אחד התחומים החזקים ביותר כיום בכלכלה הגלובלית הוא תחום הענן. התחום, שצומח בקצב מסחרר נוכח הדיגיטציה המוגברת שעוברים כל הליכי החיים שלנו, הוא לא רק אחד התחומים הלוהטים בזכות עצמו, שמהווה נדבך חשוב לחברות ענק כמו אמזון ומיקרוסופט, אלא גם מייצר סביבו תחומים לוהטים נוספים כמו סייבר לענן, שהוליד שורה של יוניקורנים.
התחום הזה גם מבסס את מעמדה של נייס, שפרסמה ביום חמישי האחרון את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני של השנה, כחברה הישראלית בעלת שווי השוק הגבוה ביותר – 55.8 מיליארד שקל.
זאת לאחר שב־12 החודשים האחרונים מנייתה עלתה ב־22%. עם זאת, מתחילת השנה היא ירדה ב־3%. נייס תמיד היתה בצמרת, אך בשנה האחרונה המקום הראשון נכבש על ידי שורה של חברות – וויקס, שמפתחת פלטפורמה לבניית אתרים; נובוקיור, שמפתחת תרופות לסרטן; וסולאראדג', שמפתחת מערכות לניהול שדות סולאריים – וכעת נייס מבססת את מעמדה כגדולה ביותר ואף פותחת פער מכל היתר (ראו תרשים).
נייס פועלת בתחום שנקרא מחשוב בארכיטקטורת ענן. כלומר, שירותי מחשוב שניתנים על גבי האינטרנט וההקצאה שלהם היא שיתופית. מדובר במערכות שמבזרות את המידע בין שרתים שונים ובכך מייצרות הקצאות יעילות. נייס מספקת ללקוחות שלה תוכנות שנלחמות בפשיעה פיננסית, וזאת באמצעות רישיונות שמותקנים אצל הלקוח ושירותי ענן.
הכנסות נייס ברבעון השני הסתכמו ב־459 מיליון דולר (non-GAAP), עלייה של 16% בהשוואה לרבעון השני של 2020. יותר ממחצית הסכום, 246 מיליון דולר, מקורה בהכנסות ממכירת שירותי הענן. הכנסות אלו זינקו ב־32%.
נייס אף עקפה ברבעון זה את הציפיות של האנליסטים בוול סטריט, שחזו הכנסות של 450 מיליון דולר ורווח נקי של 1.51 דולר למניה, בעוד נייס הציגה רווח נקי מתואם (non-GAAP) של 104.3 מיליון דולר – עלייה של 16% בהשוואה ל־89.9 מיליון דולר ברבעון השני של 2020 – שהם רווח של 1.57 דולר למניה, עלייה של 20 סנט ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
"בעולם שבו אנו פועלים, תחום הענן עובר האצה משמעותית", אמר מנכ"ל נייס ברק עילם ל"כלכליסט". מבחינת עילם, לענן יש עוד הרבה לאן לצמוח. "בשווקים שלנו שיעור החדירה של הענן עומד על 10% בלבד, שזה פוטנציאל של מיליארד דולר עבורנו".
את הצמיחה מסביר עילם בכמה גורמים: "יש עלייה משמעותית בעסקאות גדולות. עסקאות חדשות ב־7 ספרות צמחו ב־60% לעומת הרבעון המקביל. השוק שלנו מגיע בצורה חזקה לארגונים גדולים. זה מה שאנחנו אוהבים לראות כי שם נמצא הפוטנציאל, ואנחנו רק מתחילים ליהנות ממנו".
סיבה שנייה היא ההתרחבות מחוץ לארה"ב: "אנחנו מרוכזים מאוד בארה"ב. 80% מההכנסות שלנו הן שם. החלטנו להתרחב מחוץ לארה"ב. ההזמנות בשוק הבינלאומי הכפילו את עצמן והצמיחה מאוד טובה. אנחנו גם פועלים בתחום הבינה המלאכותית ומייצרים פתרונות חכמים".