סגור
אינפלציה בבריטניה שוק בלונדון
שוק בלונדון (צילום: AFP)

מ-11% ל-2% בשנה וחצי: האינפלציה בבריטניה חזרה ליעד לראשונה זה 3 שנים

האינפלציה במאי שבה ליעד הבנק האנגלי לראשונה מיולי 2021, וירדה בהתאם לתחזיות מ-2.3% באפריל; נתוני האינפלציה הבאים יתפרסמו רק אחרי הבחירות הכלליות שיתקיימו ב-4 ביולי; מחר החלטת הריבית בממלכה כאשר ההערכה היא כי בבנק יחליטו מחר להותיר את הריבית ללא שינוי

האינפלציה בבריטניה נפלה במאי לשיעור של 2%, בהתאם ליעד שהציב הבנק המרכזי, כך לפי הנתונים שפרסמה היום (ד') לשכת הסטטיסטיקה המרכזית. בסוף 2022 עמדה האינפלציה בבריטניה על 11%.
האינפלציה ירדה משיעור של 2.3% עליו דווח באפריל, ותאמה לתחזיות האנליסטים. נתוני האינפלציה הבאים יתפרסמו רק אחרי הבחירות הכלליות, שיתקיימו ב-4 ביולי. זו הפעם הראשונה מאז יולי 2021 שבה האינפלציה עומדת ביעד שהציב הבנק המרכזי.
האינפלציה בסקטור השירותים, שנחשב למדד מרכזי עבור הבנק המרכזי בשל חשיבות הסקטור בכלכלה הבריטית, עמדה במאי על 5.7% לעומת שיעור של 5.9% באפריל. בדומה, אינפלציית הליבה שאינה כוללת את מחירי האנרגיה, המזון, האלכוהול והטבק, ירדה בחודש שעבר ל-3.5% מ-3.9% חודש קודם לכן.
לפי הנתונים שפורסמו, מחירי המזון והמשקאות הקלים עלו במאי ב-1.7% לעומת שנה קודם לכן, שיעור עלייה נמוך מ-2.9% שנרשמו באפריל, ושיעור העלייה הנמוך ביותר מאז אוקטובר 2021.
הנתונים מתפרסמים לקראת פגישת קובעי המדיניות בבנק המרכזי המתוכננת למחר. ההערכה היא כי בבנק יחליטו בכל זאת להותיר את הריבית ללא שינוי על רמה של 5.25%, שבה היא נמצאת מאז אוגוסט כשהאינפלציה חגה סביב שיעור של 7.9%. עם זאת, לנוכח הירידה הנוספת באינפלציה, מרבית הכלכלנים מעריכים כי הורדת הריבית קרובה ותקרה כבר באוגוסט.
"הירידה באינפלציה ליעד שהוצב הייתה צפויה, אך עדיין נחשבת לחדשות מבורכות עבור הבנק המרכזי", אמר לגרדיאן הכלכלן לוק ברתלומיאו מחברת ניהול הנכסים אברדן. לדבריו, עכשיו נותר לראות אם האינפלציה תשמור על הרמה הזו או "אם היא תתחיל לעלות שוב".