סגור
אירוע הנפקת למונייד
הנפקת למונייד בנאסד"ק ב-2020 (Twitter)

למונייד עברה לראשונה לתזרים חיובי מפעילות, אבל המניה נופלת בגלל תחזית חלשה

חברת האינשורטק הישראלית רשמה תזרים מזומנים של 4 מיליון דולר מפעילות מול תזרים שלילי של 51 מיליון דולר ברבעון המקביל, וירידה בשיעור התביעות; נתנה תחזית חלשה לרבעון השלישי, פספסה את תחזית ההכנסות, וההפסד הנקי שלה גדל לעומת הרבעונים הקודמים; המניה נופלת בטרום בניו יורק ב-13%

חברת האינשורטק הישראלית למונייד שוב מאכזבת את המשקיעים, למרות שהפעם יש בדוחות שלה (לרבעון השני של 2024) מספר איתותים חיוביים. העיקרי שבהם הוא מעבר ראשון לתזרים מזומנים חיובי של 4 מיליון דולר מפעילות וזאת לעומת תזרים שלילי של 51 מיליון דולר ברבעון המקביל. למונייד מבטיחה שתתמיד בכך, למעט ברבעון האחרון של 2024.
כיום יש לחברה יתרות מזומנים של 931 מיליון דולר והיא מעריכה כי הקופה תתכווץ בעוד 1%-2% לפני שתתחיל לגדול בעקביות.
איתות חיובי נוסף היה ירידה בשיעור התביעות (LOSS RATIO) שהגיע ל-79% ומייצג ירידה רציפה לאורך השנה האחרונה מרמות של יותר מ-90% שאפיינו את למונייד בעבר.
השיפור בשיעור התביעות נובע מהרחבת הפריסה הגיאוגרפית של למונייד וכניסתה לתחומי ביטוח נוספים כגון רכב ובעלי חיים, מעבר לתכולת בית ומבנה. שיעור תביעות הוא היחס בין גביית הפרמיות לתשלומים בעבורן, ומושפע במקרה של למונייד בעיקר מפגעי מזג האוויר שגורמים לנזקים במבנים.
אבל עד כאן החדשות הטובות. המשקיעים העדיפו להתרכז בפספוס הקל של תחזית ההכנסות והפילו את המניה ב-13% במסחר המוקדם. הכנסות החברה הסתכמו ב-122 מיליון דולר, עלייה של 17% מול התקופה המקבילה.
ההפסדים צומצמו אמנם ביחס לרבעון המקביל, אך בהשוואה לשני הרבעונים האחרונים הם דווקא התנפחו. ברבעון השני הסתכם ההפסד ב-57.2 מיליון דולר לעומת 67.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה והפסד של פחות מ-50 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024 והרבעון האחרון של 2023.
העלייה בהפסד נובע מהגדלת הוצאות התפעול ב-12 מיליון דולר או 13% בעיקר לטובת הוצאות שלמונייד מגדירה כ"מעודדות צמיחה", כלומר בעיקר שיווק ומכירות.
גם התחזית לרבעון השלישי הייתה חלשה עם צפי להכנסות של 124-126 מיליון דולר, כלומר כמעט ללא צמיחה מול הרבעון השני ועלייה של 10% בהשוואה לרבעון השלישי של 2023.
בסיכום השנתי צופה למונייד הכנסות של 511-515 מיליון דולר, צמיחה של 20% בהשוואה ל-2023. אף שמדובר בקצב צמיחה דו ספרתי נאה, הציפיות מלמונייד הן לקצב גבוה יותר, הן לאור ההפסדים הגבוהים והן לאור העובדה שרכשה את חברת ביטוחי הרכב האמריקאי מטרומייל בחצי מיליארד דולר לפני שנתיים.