סגור
נגיד בנק ישראל אמיר ירון שי סלינס אורי גרינפלד פודקאסט מנועי הכסף
נגיד בנק ישראל פרופ׳ אמיר ירון, שי סלינס ואורי גרינפלד (SOFA SOUND)

מנועי הכסף
נגיד בנק ישראל במנועי הכסף: הסערה בשווקים, ריבית, המלחמה ושקל דיגיטלי

פרק 300 של פודקאסט מנועי הכסף של כלכליסט, חלק ב׳: פרופ׳ אמיר ירון התארח בפרק מיוחד ודיבר על המהלך של הבנק המרכזי היפני שהצית ירידות בשווקים, על החשש ממיתון בארה״ב ועל מצב הכלכלה הישראלית אחרי כמעט שנה של מלחמה. בנוסף דיברנו גם על מה צריך לעשות בתקציב 2025 ועל השימוש הנכון ביתרות המט״ח של ישראל - ועל האם יגיע מצב בו יהיה לנו חשבון בנק בבנק ישראל עם מטבע דיגיטלי

השבוע בחלק השני של פרק מספר 300 של פודקאסט מנועי הכסף של כלכליסט עם הכלכלן והאסטרטג הראשי באגם לידרים אורי גרינפלד:


בפרק המיוחד התארח פרופ׳ אמיר ירון, נגיד בנק ישראל ב-6 השנים האחרונות כדי לדבר על (5:54 דקות) הסערה של הימים האחרונים בשוקי העולם שהחלה עם המהלך המפתיע של הבנק היפני ונמשכה עם נתוני תעסוקה חלשים בארה״ב. ירון הסביר בפרק כיצד שני אירועים אלו גררו את השווקים הפיננסים לירידות חדות ולחשש ממיתון בכלכלה הגדולה בעולם.
בהמשך הפרק דיברנו על תהליך קבלת ההחלטות אצל נגידי בנקים מרכזיים, על הכלכלה הישראלית (21:28 דק׳) אחרי כמעט שנה של מלחמה ועל הקיצוצים הנדרשים בתקציב 2025. בחלק האחרון דיברנו על יתרות המט״ח של בנק ישראל (45:00 דק׳), על השימוש האפשרי בהן ולסיום דיברנו על השקל הדיגיטלי של בנק ישראל - כיצד והאם זה עובד במדינות אחרות בעולם ומה הדרך הטובה ביותר עבורנו.