סגור
סלקום
מטה סלקום (צילום: חיים הורנשטיין)

סלקום סיימה רבעון עם הרווח הנקי הגבוה ביותר שלה ב-8 השנים האחרונות

חברת התקשורת הציגה צמיחה של 48.6% ברווח הנקי - ל-55 מיליון שקל, בסיום רבעון עם עלייה בהכנסות ממכירת ציוד, אך ירידה בהכנסות משירותים; מספר מנויי הטלוויזיה של סלקום עלה ב-3,000 ומספר לקוחות האינטרנט עלה ב-7,000

חברת התקשורת סלקום סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי של 55 מיליון שקל – הרווח הרבעוני הגבוה ביותר שלה בשמונה השנים האחרונות.
החברה שבניהולו של דניאל ספיר רשמה עלייה במספר המנויים ובהכנסות, כשאת עיקר הצמיחה הובילה רשת ציוד הקצה דינמיקה שבשליטת סלקום ובניהול אלי אדדי. החברה טרם החליטה על חלוקת דיבידנד, ופועלת לצמצום החוב שהכביד על הפעילות שלה בשנים האחרונות.
הכנסות החברה טיפסו ב-3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל. הצמיחה נרשמה בעיקר מזינוק במכירות של ציוד הקצה שקיזז את הירידה בהכנסות משירותים (מנויי האינטרנט, טלוויזיה וקווי סלולר).
ההכנסות משירותים נחלשו ב-7% ל-771 מיליון שקל, כתוצאה משתי סיבות מרכזיות: הראשונה היא הפחתת דמי הקישוריות בסלולר בהתאם למדיניות משרד התקשורת. דמי הקישוריות הם תשלום שמועבר בין חברות התקשורת על שיחות נכנסות, בהתאם למשך השיחה. במשרד התקשורת החליטו לבטל את דמי הקישוריות בשלוש פעימות, כך שב-1 ביוני בכל שנה יפחתו דמי הקישוריות עד שב-2025 יבוטלו סופית. דמי הקישוריות מתקזזים בין החברות, כך שמדובר בפגיעה בשורת ההכנסות אך לא ברווח. כמו כן, הירידה בכמות הטיסות לחו"ל בשל המלחמה הובילה לירידה במכירות חבילות הגלישה לחו"ל, הנחשבות לרווחיות במיוחד עבור חברות התקשורת. גם ירידה במכירת דקות למפעילים בינלאומיים השפיעה על הירידה בהכנסות של החברה.
ברבעון המקביל בשנה שעברה הייתה הפרשה חד פעמית לתביעות משפטיות שפגעה בשורת הרווח של סלקום, אך גם בנטרול ההשפעה חל שיפור חד בתוצאות החברה.
הרווח התפעולי של סלקום עלה ב-20% ל-111 מיליון שקל, הרווח הנקי קפץ ב-48.6% והגיע ל-55 מיליון שקל, תזרים המזומנים הפנוי של החברה עלה ב-19% ל-62 מיליון שקל.
סך ההכנסות של רשת דינמיקה, המפעילה 50 סניפים ברחבי הארץ, עלו ב-44.6% ל-272 מיליון שקל. לצורך השוואה, ההכנסות של המתחרה פלאפון ממכירת ציוד קצה עמדו ברבעון על 141 מיליון שקל.
בשוק הטלוויזיה רשמה סלקום עלייה של 3,000 לקוחות לעומת הרבעון הראשון של השנה, והגיעה ל-269 אלף לקוחות. לפי מצגת משקיעים שפירסמה החברה, מדובר בנתח שוק של כ-14%.
בתחום האינטרנט צמחה החברה ב-7,000 לקוחות במהלך הרבעון השני של השנה לעומת הרבעון הראשון והגיעה ל-365 אלף מנויי אינטרנט. בסלולר יש לסלקום כ-3.6 מיליון לקוחות המהווים נתח שוק של כ-32%.
סלקום לא חילקה דיבדינד מאז הרבעון האחרון של 2013, והשיפור בתוצאות מוביל לציפייה מסוימת שבעתיד החברה תחלק.
נכון לשלב זה, החברה טרם החליטה לחלק דיבידנד למשקיעים, כאשר אחת הסיבות לכך היא הקטנת החוב הפיננסי של סלקום שהכביד על הפעילות של החברה בשנים האחרונות. סך החוב הפיננסי נטו של סלקום עומד על 1.82 מיליארד שקל, ירידה של 8.5% לעומת החוב שהחזיקה החברה ברבעון המקביל בשנה שעברה. מדובר בירידה של 34 מיליון שקל בחוב לעומת סוף הרבעון הראשון של השנה הנוכחית. על אף החוב הגבוה, רמת הסיכון שלו נחשבת לנמוכה.