עליית המחירים בספנות העולמית דחפה את רווחי מספנות ישראל
עליית המחירים בספנות העולמית דחפה את רווחי מספנות ישראל
החברה סיימה את 2021 עם עלייה של 26% ברווח הנקי ל-100 מיליון שקל; מגזר הספנות רשם צמיחה שנתית של 47% בהכנסות ל-227.3 מיליון שקל - פעילות ההובלה היומית סיימה את 2021 עם עלייה של 78% בהכנסות ל-82.5 מיליון שקל
מספנות ישראל בסיכום 2021 מסכמת שנה של - המשבר בשרשרת האספקה והתובלה סיפק דחיפה חזקה להכנסות חברה, הפועלת בתחום ההובלה הימית, ושמחזיקה גם רציף לפריקת סחורות.
בסיכום 2021 עלו הכנסות מספנות ישראל ב-23.5% ל-945.1 מיליון שקל - הרווח הנקי עלה ב-26.1% ל-100.1 מיליון שקל. החברה שבשליטת שלומי פוגל, סמי קצב ומשפחת שמלצר (80%), סיימה את הרבעון הרביעי עם צמיחה של 29% בהכנסות ל-270.3 מיליון שקל. הרווח התפעולי הרבעוני עלה בשיעור חד יותר של 65.5% ל-43.2 מיליון שקל והרווח הנקי טיפס ב-44% ל-28.5 מיליון שקל.
תחומי פעילות
במגזר הספנות נרשמה עלייה של 47.3% בהכנסות ל-227.3 מיליון שקל בסיכום שנתי - הרווחיות (EBITDA) עלתה בשיעור נמוך יותר של 6%, כלומר היא נשחקה והיוותה 18% מההכנסות בסיכום 2021 מול 25% מההכנסות שנה קודם לכן.
במגזר הנמלי מפעילה החברה את נמל מספנות ישראל בחיפה. במגזר זה עלו ההכנסות בשיעור של 20% בסיכום השנה ל-182.7 מיליון שקל. העלייה בהכנסות נובעת מעליה בפריקת המטענים, בעיקר עקב שידרוג בקצב פריקת המטענים וכן מעלייה בשימוש ברציף שהועמד לטובת לקוח הפועל בתחום הגז. בצד הרווחיות, ה-EBITDA של המגזר עלתה בכ-32.1% ל-57.7 מיליון שקל והיוותה 32% מההכנסות - מול 29% בשנה הקודמת.
במגזר המלט, מייבאת החברה דרך סימנט מלט לארץ. הכנסות המגזר עלו ב-2021 ב-9.4% ל-452 מיליון שקל, כתוצאה מצמיחה בכמות הנמכרת ובמחיר ביחס לשנה הקודמת. ואולם אך הרווחיות במגזר נשחקה: ה-EBITDA במגזר המלט הסתכם ב-50.7 מיליון שקל (כ-11% מההכנסות), לעומת כ-61.8 מיליון שקל בשנה הקודמת (כ-15% מההכנסות). הקיטון ברווחיות נובע מגידול בעלות חומר הגלם הממוצע לטונה וכן מגידול בעלות ההובלה.
במגזר ההובלה ימית, שבו מפעילה החברה 9 אוניות מטען, ההכנסות זינקו ב-2021 ב-78% ל-82.5 מיליון שקל. ברווחיות, ה-EBITDA עלה ל-26.3 מיליון שקל, 32% מההכנסות, מול 8% מההכנסות שעמדו על 3.9 מיליון שקל שנה קודם לכן (קפיצה של פי 6.7).