סגור
מוסף שבועי חגי שלום מנכ"ל טיב טעם
חגי שלום, מנכ"ל ובעל שליטה בטיב טעם (צילום: רמי זרנגר)

למרות שהעלתה מחירים - הרווח הנקי של טיב טעם צנח בשליש

מכירות רשת המזון התכווצו ברבעון השלישי ב-2.8% והרווח הנקי ירד ל-12.5 מיליון שקל; בחברה נימקו כי הירידה במכירות נבעה בשל עיתוי חגי תשרי; כל זה למרות שטיב טעם העלתה מחירים בחודשים האחרונים, בשונה מהמתחרות הנאבקות בספקים המעלים מחירים

ירידה במכירות ברשת הפרמיום טיב טעם. מדוחות החברה לסיכום הרבעון השלישי עולה כי מגמת ההאטה בשוק המזון נרשמת גם כשמדובר ברשת מזון שאינה מתחום הדיסקאונט.
מכירות החברה התכווצו ברבעון ב-2.8% ל-399.5 מיליון שקל והרווח הנקי ירד ב-34.3% ל-12.5 מיליון שקל. הירידה נרשמה בזרוע הקמעונאית המפעילה 44 סניפים, למרות פתיחת 3 סניפים חדשים מתחילת השנה, ומכירותיה ירדו ב-4.3% ל-344.4 מיליון שקל.
בחברה הסבירו את הירידה במכירות הרשת בעיקר בעיתוי חגי תשרי של השנה שעברה (השנה העברית) שחלו ברבעון השלישי, והשנה זלגו גם לרבעון הרביעי. למרות הירידה במכירות וברווח, הכריזה טיב טעם שבשליטת (46.6%) ובניהולו של חגי שלום, על חלוקת דיבידנד בגובה 3.75 מיליון שקל, שמתווסף לדיבידנדים בגובה 14 מיליון שקל שחילקה מתחילת השנה.
דוחותיה של טיב טעם מראים כי בשונה מהרשתות הנאבקות בספקים המעלים מחירים, הרשת העלתה מחירים בחודשים האחרונים, ואלו סייעו לה לשפר את הרווחיות הגולמית ל-32.9% מהמכירות, למרות התכווצות הפעילות.
השיפור ברווחיות בא לידי ביטוי בעליית הרווחיות הגולמית ל-32.6% מהמכירות לעומת 31.6% ברבעון המקביל אשתקד, אותה הסבירה החברה ב"עדכון מחירים ושינוי בתמהיל המוצרים". אך היא קוזזה בשחיקת הרווחיות הגולמית של זרוע התעשייה של טיב טעם שרווחיותה הגולמית נשחקה ל-22.7% לעומת 24.8% בתקופה המקבילה אשתקד.
התייקרות התשומות הובילו לעלייה בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות ל-108.8 מיליון שקל, ובשיעורן מהמכירות שטיפס ל-27.2% לעומת 25.2% ברבעון המקביל אשתקד.
בעקבות כך, נשחקה הרווחיות התפעולית של החברה ל-5.7% מהמכירות לעומת 7.4% בתקופה המקבילה אשתקד. ברשת המזון נשחקה הרווחיות התפעולית ל- 4.6% מהמכירות לעומת 6.3% ברבעון השלישי אשתקד, ואילו בזרוע התעשייה עמדה הרווחיות התפעולית על 7.9% מהמכרות לעומת 9.3% ברבעון המקביל.
ב-9 החודשים הראשונים של השנה ירדו מכירות טיב טעם ב-2.3% ל-1.176 מיליארד שקל, והרווחיות הגולמית נשחקה ל-32.9% לעומת 33.1% מהמכירות אשתקד. הרווחיות התפעולית נשחקה ל-6.4% מהמכירות לעומת 7.4%. בשילוב עלייה בהוצאות, ירד הרווח הנקי ב-9 החודשים ב-19.7% ל-43.9 מיליון שקל.