סגור
ג'נסן הואנג מנכ"ל אנבידיה Nvidia
ג'נסן הואנג מנכ"ל אנבידיה Nvidia (צילום: David Paul Morris/Bloomberg)

מחיקת השווי היומית הגדולה בהיסטוריה של וול סטריט: אנבידיה איבדה 279 מיליארד דולר

השיא הקודם שייך למטא שאיבדה משוויה 232 מיליארד דולר ביום מסחר אחד בפברואר 2022; אמש נפלה מניית אנבידיה ב-9.5%, המנכ"ל הפסיד 10 מיליארד דולר משוויו, הירידה היומית הגדולה בהונו של ג'נסן הואנג - שמדורג במקום ה-18 ברשימת האנשים העשירים בעולם

הנפילה במניית אנבידיה אמש (9.5%) הובילה למחיקה היומית הגדולה בהיסטוריה של וול סטריט בשווי - כשאנבידיה איבדה 279 מיליארד דולר משוויה ביום מסחר אחד. השיא הקודם שייך למטא, שאיבדה במהלך פברואר 2022 משוויה 232 מיליארד דולר ביום מסחר אחד.
מניית אנבידיה יורדת בטרום ב-3%. ברקע, חשד שאנבידיה מפרה חוקי הגבלים עסקיים. הרחבה בהמשך.
כמו כן, מנכ"ל אנבידיה הפסיד בן לילה 10 מיליארד דולר משוויו. הירידות אתמול (ג') במניות הטכנולוגיה, ובראשן אנבידיה, צמצמו את הונו האישי של מנכ"ל יצרנית השבבים.
לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, הונו האישי של ג'נסן הואנג התכווץ בסביבות 10 מיליארד דולר והוא עומד כעת על 94.9 מיליארד דולר, זו הייתה הירידה החדה ביותר בשווי שספג מאז החלו בבלומברג לעקוב אחר הונו ב-2016.
ההצלחה בשבבי אנבידיה ב-AI לצד הקושי של היריבות להציע שבבים חלופיים, הפכו את החברה לחלק מהותי בשרשרת האספקה של כמה מהחברות הגדולות בעולם. אולם, ההילה סביב אנבידיה התעמעמה לאחרונה, בין השאר בשל הדיווח על כך שבמשרד המשפטים האמריקאי מתכוונים לפתוח בחקירה נגדה.
לפי אנשים המעורים בנושא, משרד המשפטים שלח השבוע זימונים בבקשה להעברת מידע, זאת כחלק מהחקירה המתגבשת. החשד העיקרי הוא שאנבידיה מקשה על הלקוחות לעבור לספקים אחרים ומענישה קונים שלא משתמשים באופן בלעדי בשבבים שלה לבינה מלאכותית.
בשבוע שעבר דיווחה החברה על זינוק של 122% בהכנסות ברבעון האחרון ל-30.04 מיליארד דולר. אולם מניית החברה נפלה בקרוב ל-7% לאחר פרסום הדו"חות. "היא התמודדה נגד ציפיות אדירות ולא בנות-קיימא", אמרו אנליסטים של בלומברג.
הואנג מדורג במקום ה-18 ברשימת האנשים העשירים בעולם, זאת לאחר שהונו התרחב ב-51 מיליארד דולר רק בשנה האחרונה. האדם העשיר בעולם, לפי הדירוג של בלומברג, נותר אלון מאסק עם הון מוערך של 237 מיליארד דולר.
בעקבות הירידות החדות בבורסות, הונם של 9 מבין עשרת האנשים העשירים ביותר ירד. כך, הונו של מאסק התכווץ ב-2.51 מיליארד דולר, בעוד הונו של מנכ"ל מטא מארק צוקרברג ירד ביותר מ-3 מיליארד דולר ל-182 מיליארד דולר. היחיד בעשירייה שנהנה מעלייה מסויימת בהון הוא וורן באפט, שהונו עומד על 150 מיליארד דולר לאחר שעלה ב-126 מיליון דולר. הוא מדורג שביעי.