סגור
אוטובוסים של אגד
אוטובוסים של אגד (צילום: יואב דודקביץ)

בלעדי
עובדי אגד דורשים עשרות מיליוני שקלים מהדיבידנד שקיסטון מחלקת

בעלת השליטה קרן קיסטון מתכננת לחלק דיבידנד של חצי מיליארד שקל למייסדי וחברי אגד, המחזיקים ב-40% מהחברה; אך בוועד העובדים דורשים שכל עובד יקבל סכום של בין משכורת לשתיים; כמו כן, במסגרת המו"מ יש כוונה לעסקה כוללת מול דרישות אחרות של העובדים

הנהלת אגד וההסתדרות נמצאים בימים אלו בעיצומו של משא ומתן. זאת בנוגע לחלוקת הדיבידינד בן החצי מיליארד שקל שקרן קיסטון המחזיקה באגד מבקשת לבצע.
על הפרק – דרישת ועד העובדים וההסתדרות כי כחלק מחלוקת הדיבידנד יוקצה סכום שיוענק לכל אחד מהעובדים, ולא רק למייסדי וחברי אגד המחזיקים ב-40% מהחברה.
נכון לעכשיו, ל"כלכליסט" נודע כי בהסתדרות דורשים שכל עובד בחברה יקבל סכום של בין משכורת לשתיים במסגרת חלוקת הדיבידנד. חברת אגד מעסיקה כ-7,000 עובדים, והמשמעות היא שדרישת ההסתדרות היא בסכומים של עשרות מיליוני שקלים.
כמו כן, ל"כלכליסט" נודע כי במסגרת המשא ומתן בין ההנהלה להסתדרות יש כוונה להגיע ל"עסקה כוללת" ולסגור גם דרישות אחרות של העובדים מהנהלת החברה.
כאמור, את המהלך למשיכת דיבידנד מובילה קרן הריט בתשתיות קיסטון שהשלימה באוקטובר 2022, יחד עם קרן המורים והגננות, רכישה של 60% מאגד תמורת כ־3 מיליארד שקל, כלומר לפי שווי של 5 מיליארד שקל.
ההון העצמי של אגד עומד על 716 מיליון שקל נכון לסוף 2022, כך שדיבידנד כזה ככל שיחולק יפחית כ־70% מההון העצמי של החברה. 40% ממניות אגד מוחזקות בידי מייסדי וחברי הקואופרטיב לשעבר, שיקבלו כ־200 מיליון שקל מהסכום, ויתרת הדיבידנד תשמש להחזר הלוואה בנקאית שנטלו השותפות לשם רכישת מניות אגד.
בקיסטון ובהסתדרות בחרו שלא להגיב לפניית "כלכליסט" ומחברת אגד נמסר: "אנו בוחרים שלא להגיב ולא להתייחס תקשורתית לעניין".