סגור
סמי מצלאוי בעלים של חברת מצלאוי חברה לבניין בעמ
סמי מצלאוי בעלים של חברת מצלאוי חברה לבניין בעמ (צילום: אוראל כהן)

בעלי המניות התנגדו לשדרוג ומצלאוי יאלץ להסתפק ברכב ששווה 1.25 מיליון שקל

בעל השליטה בחברת הבנייה ביקש לשדרג את רכב היוקרה שמעמידה לרשותו החברה לכזה בעלות של 1.6 מיליון שקל, בנוסף לשדרוג של 54% בדמי הניהול ל-2 מיליון שקל בשנה; אך בעקבות התנגדות חלק מבעלי המניות הוא נאלץ להסיר את הבקשה מסדר היום של האסיפה

בעל השליטה ויו"ר חברת הבנייה מצלאוי לא יקבל את השיפור בתנאים שביקש, בעקבות התנגדות בעלי המניות.
סמי מצלאוי ביקש לשפר את דמי הניהול שלו ולשדרג את רכב היוקרה שהחברה מעמידה עבורו, אך בעקבות הביקורת נאלצה החברה לדחות בשבוע את כינוסה של אספת בעלי המניות שתוכננה להצביע על שדרוג התנאים. כשבסופו של דבר, מאחר שבעל השליטה ובעלי מניות המיעוט לא הגיעו לסיכומים, האספה אמורה להתכנס היום (רביעי), אך הנושא הוסר מסדר יומה, ותנאיו של מצלאוי לא ישודרגו.
"יש עניין של נראות, והבקשה הייתה מוגזמת, כולל בגלל הרכב", הסביר אחד מבעלי מניות המיעוט בחברת הבנייה את ביקורתו כלפי בקשת החברה לשדרג את תנאיו של בעל השליטה והיו"ר.
מצלאוי ביקש לשדרג את דמי הניהול שלו, שהיקפם אושר רק במרץ שעבר, ב-54%, ל-166.7 אלף שקל בחודש שהם 2 מיליון שקל בשנה.
כשבמקביל ביקש לשדרג את רכב היוקרה שהחברה מעמידה עבורו, מכזה בעלות של 1.25 מיליון שקל שאושר עבורו לפני פחות משנה וחצי, לרכב יקר אף יותר שעלותו מגיעה עד 1.6 מיליון שקל. בתנאי המענק שלו, שתקרתו 750 אלף שקל, לא נערך שינוי. כך ששדרוג התנאים היה שווה לעלייה של 34% מתקרתה של עלות שכרו השנתית הנוכחית: מ-2.05 מיליון שקל ל-2.75 מיליון.
לנוכח הסרת הנושא מסדר היום, מצלאוי ימשיך לקבל שכר בהתאם לתנאי התגמול הנוכחיים שלו שתקפים עד לסוף 2025. ב-2023 הוא קיבל שכר בעלות של 1.88 מיליון שקל, מהם 1.3 מיליון שקל כדמי ניהול (שמהם קוזזו 181 אלף שקל השתתפותה של החברה בעלות אחזקת הרכב שלו), ו-580 אלף שקל מענק.
מצלאוי אינו בעל השליטה היחיד מבין החברות הנסחרות בבורסת תל אביב שהחברה הציבורית מחזיקה עבורו רכב יוקרה. אך עלות הרכב שלו, אף זו הנוכחית, גבוהה משל בעלי שליטה בחברות גדולות משמעותית ממצלאוי, ששווי השוק שלה עומד על 300 מיליון שקל.
כך למשל, חברת תדיראן, בשווי שוק של 1.7 מיליארד שקל, מעמידה עבור המנכ"ל ובעל השליטה משה ממרוד רכב שעלותו המופחתת בסוף 2023 (שווי הרכב בניכוי הוצאות פחת שמוכרות למס) הייתה 843 אלף שקל, כשהחברה היא גם זו שנושאת בהוצאות הרכב.
במקביל אליה, בעלי השליטה בשפיר, שנסחרת לפי שווי של 7.6 מיליארד שקל, האחים הראל, ישראל, גיל וחן שפירא, זכאים כל אחד לרכב על חשבון החברה בעלות של 800-500 אלף שקל וגם עבורם החברה נושאת בהוצאות הרכב.
בעלי השליטה בהראל השקעות, שנסחרת לפי שווי של 7.1 מיליארד שקל, יאיר המבורגר, גדעון המבורגר ויואב מנור, זכאים כל אחד לרכב על חשבון החברה בעלות של 726 אלף שקל, נכון לסוף 2022, כשהעלות צמודה למדד והם אינם זכאים לגילום מלא של עלות החזקת הרכב.
דורי נאוי, בעל השליטה בנאוי גרופ, שנסחרת בשווי של כ־900 מיליון שקל, זכאי לרכב בעלות של 500 אלף שקל שהחברה נושאת בהוצאות החזקתו.