סגור
QA בורסת תל אביב
בורסת תל אביב (QA לבורסה)

דיווח שוטף
פתיחה ירוקה בבורסה אחרי התקיפה באיראן; ת"א 35 עולה ב-1.5%

גם מדד ת"א 125 מטפס ב-1.5%, ת"א בנקים קופץ ב-2.6%, ת"א נפט וגז מתחזק ב-2.7%; הבורסה המקומית תפתח שבוע מסחר שלם לאחר שבועיים מקוצרים בשל חג הסוכות ושמחת תורה

דיווח שוטף מהבורסה בת"א ברקע למלחמה: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים
10:00 - הבורסה בתל אביב פותחת את היום בעליות חזקות, למרות פערי הארביטראז' השליליים ואחרי התקיפה הישראלית באיראן.
המדדים ת"א 35 ות"א 125 מתחזקים ב-1.5%, ת"א בנקים קופץ ב-2.6%, ת"א נפט וגז מתחזק ב-2.7%.
"בהנחה שאין בכוונתנו להוביל להסלמה בלחימה, התקיפה באיראן מהווה חדשות מצוינות לשוק ההון המקומי", כתב הבוקר אור פוריה, יו"ר פוריה פיננסים.
"הן הבורסה והן שער הדולר הושפעו מחוסר ודאות ומתחזיות לגבי אפשרות לפתיחת סבב עימות או עימות ישיר בין איראן לישראל. התקיפה הישראלית, שהתבצעה במנעד תגובות מתון יחסית וללא פגיעה בתשתיות נפט, גרעין או חיסולים של בכירים, מגבירה את הוודאות בשווקים. אם איראן לא תגיב, היא גם מסירה מהשולחן את האפשרות לעימות ישיר".
מניית אנרג'יאן קופצת ב-5.1% ומובילה את מדד ת"א 35, אחריה ניו מד אנרג'י שמטפסת ב-4.6%. קמטק נחלשת ב-3.9% בתחתית המדד, אחרי ששבה עם פער שלילי מהמסחר בניו יורק.
7:30 - הבורסה בתל אביב תפתח את השבוע האחרון של חודש תשרי, והפעם שבוע מסחר שלם לאחר חופשות החג ששובצו בשבועיים האחרונים.
המסחר ייפתח לאחר התקיפה הישראלית באיראן, בתגובה למתקפת הטילים הבליסטיים הגדולה ביותר על ישראל לפני כחודש. צה"ל תקף בלילה שבין שישי לשבת צה"ל שורה של יעדים צבאיים באיראן. כל המטוסים שבו לבסיסם בשלום. לפי דיווחים, "היעדים - אתרי ייצור טילים וכטב"מים, מתקני שיגור ומערכות הגנה אווירית. לא הותקפו אתרי גרעין ומתקני נפט".
שלושה גורמים איראנים רשמיים אמרו הלילה לעיתון הניו יורק טיימס כי השמדת מערכות הגנה אווירית על ידי ישראל "עוררה דאגה עמוקה באיראן", משום שמוקדי אנרגיה וכלכלה חיוניים חשופים כעת לתקיפות עתידיות אם יימשכו התגובות ההדדיות בין ישראל לאיראן.
בשבוע שעבר התקיימו מעבר לים שלושה ימי מסחר בזמן שהבורסה התל אביבית הייתה בחופשה. פערי הארביטראז' של המניות הדואליות יגרעו 0.8% ממדד ת"א 35 בפתיחת המסחר.
כל המניות הדואליות החברות במדד חוזרות בפערים שליליים - קמטק חוזרת בפער של 5.4%-, סאפיינס שבה בפער של 3.1%-, נייס בפער של 2.1%-, איי.סי.אל חוזרת בפער של 1.7%-, טבע חוזרת בפער 1.6%-, אורמת טכנולוגיות בפער 1.5%, אלביט מערכות וטאואר שבות בפער של 1.4%-, נובה בפער של 1.1%-, אנלייט אנרגיה בפער של 0.3%-.
בין דיווחי החברות בשבוע שעבר לאחר סיום המסחר בבורסה -
חברת צילום החוויות פוםוום דיווחה כי מבדיקה שנערכה לבקשת הדירקטוריון על ידי המבקר הפנימי של החברה עולה כי מנכ"ל החברה לשעבר, יהודה מינקוביץ', עשה שימוש בכרטיסי האשראי של החברה שהיו ברשותו, בין השאר, גם לצרכים פרטיים, ללא קבלת אישור כדין. בדיווח צוין שרובם המכריע של הסכומים שסווגו מלכתחילה כהוצאות פרטיות הוחזרו לחברה על ידי המנכ"ל לשעבר זמן קצר לאחר שחויבו בכרטיסי האשראי.
קבוצת דלק דיווחה על מימוש אופציה של חברה בת שלה בחברת איתקה, כך שאחזקותיה של החברה הבת באיתקה עלו ל-52.218%.