סגור

בלעדי לכלכליסט
הקבוצה של משפחת לבנת נסוגה ממכרז נמל חיפה

במסגרת דרישות המכרז התבקשה בעלת המניות הגדולה בקבוצה, SSA Marin האמריקאית, להציג נתונים כספיים רגישים מהדו"חות שלה. בתום דיון שקיימה החברה הוחלט שלא לגשת למכרז, מכיוון שמדובר בחברה פרטית ובנתונים שאותם לא נדרשה לחשוף במכרזים דומים שעליהם התמודדה

אחת המתמודדות המרכזיות במכרז לרכישת נמל חיפה החליטה באחרונה לפרוש מהמכרז. ל"כלכליסט" נודע כי הקבוצה שכוללת את תעבורה של משפחת לבנת, כלל תעשיות של לן בלווטניק, בנק לאומי באמצעות לאומי פרטנרס, והחברה האמריקאית SSA Marin הודיעה לרשות החברות כי לא תתמודד.

1 צפייה בגלריה
מימין: לן בלווטניק ו צבי לבנת
מימין: לן בלווטניק ו צבי לבנת
מימין: לן בלווטניק וצבי לבנת
(צילומים: יואב דודקביץ, נועם מושקוביץ)
הסיבה מעניינת לא פחות מהנסיגה מההשתתפות במכרז. במסגרת דרישות המכרז התבקשה החברה האמריקאית להציג נתונים כספיים רגישים מהדו"חות שלה, בנוסף לנתונים אסטרטגיים אחרים. בתום דיון שקיימה החברה הוחלט שלא לגשת למכרז, מכיוון שמדובר בחברה פרטית ובנתונים שאותם לא נדרשה לחשוף במכרזים דומים שעליהם התמודדה.
SSA היתה אמורה להיות המפעיל של הנמל ובעלת המניות הגדולה בקבוצה שנחשבה ליריבתה העיקרית של קבוצה אחרת שבה שותפה מספנות ישראל עם דיפי וורלד מהאמירויות. כמו כן משתתפות במכרז קבוצה בראשות אלי טילס וקבוצה בראשות רמי אונגר, יבואן קאיה ופעיל הספנות. SSA מתמחה בניהול נמלים ולוגיסטיקה של מטענים, ונחשבת לאחת הגדולות והמתקדמות בעולם, כשהיא פועלת מ־250 מיקומים אסטרטגיים בארה"ב, דרום אמריקה, אפריקה, אסיה, אוסטרליה וניו זילנד. היא נוסדה ב־1949 כחברה משפחתית, ואחת השותפות בה היא קרן בלקסטון.