סגור

עלייה בביקוש אחרי הסגר סייעה לגולף לעבור לרווח רבעוני

קבוצת האופנה סיכמה את הרבעון הראשון של 2021 עם רווח נקי של 15.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 34.7 מיליון שקל ברבעון המקביל; ההכנסות טיפסו ב-9.8% ל-213 מיליון שקל

קבוצת האופנה גולף, שבשליטת לן בלווטניק, סיימה את הרבעון הראשון של 2021 עם תוצאות חיוביות, בניגוד לחברה-הבת עדיקה.
מכירות עדיקה והביקושים הגבוהים לאחר הסגר השלישי תרמו להכנסות החברה. מכירות מגזר כלי הבית הושפעו לטובה מחג הפסח, והכנסות הקבוצה הסתכמו ב-213 מיליון שקל – עלייה של 9.8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
1 צפייה בגלריה
חנות גולף דיזנגוף סנטר
חנות גולף דיזנגוף סנטר
סניף של גולף
(צילום: יובל חן)
מכירות מגזר האופנה עלו בפחות מ-1% ל-64.2 מיליון שקל, לעומת 63.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. מכירות מגזר אופנת הבית, שכולל את חנויות גולף אנד קו, עלו ב-11% ל-97 מיליון שקל, בעיקר בשל התחזקות מכירות האונליין.
הפדיון למ"ר בחנויות הזהות במגזר הלבשה ומגזר אופנת הבית עלה ב-7.3% ועמד על 1,540 שקל. במגזר עדיקה לא ציינה החברה את הפדיון בחנויות הזהות, אך מספר העסקאות הן באתר והן בחנויות ירד ב-10% ל-210 אלף.
עם פתיחת החנויות לאחר הסגר השלישי צמצמה גולף את ההנחות במגזרי כלי הבית וההלבשה, מה שעזר לה לשפר את שיעור הרווח הגולמי ל-57% לעומת 55.7% ברבעון המקביל אשתקד.
לעלייה בשיעור הרווחיות תרמה גם הירידה בשער הדולר, אך היא קוזזה בירידה בשיעור הרווח של עדיקה. הרווח הגולמי ברבעון עלה ל-121 מיליון שקל, עלייה של 12% ביחס לתקופה המקבילה.
סגירת החנויות בתקופת הסגר סייעה לגולף להקטין את הוצאות המכירה והשיווק, ולצד אלה ביצעה החברה צעדי התייעלות וחיסכון בתקופת המשבר, שסייעו לה לעבור לרווח תפעולי של 16.7 מיליון שקל. זאת לעומת הפסד של 26 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.
בשורה התחתונה רשמה גולף רווח נקי של 15.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 34.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020.