סגור

דוחות ויקטורי: המכירות נפגעו מהחזרה לשגרה

רשת הסופרמרקטים סיימה את הרבעון הראשון של 2020 עם עלייה של 5.1% בהכנסות, הודות לפתיחת חמש חנויות חדשות - בנטרול ההכנסות מהסניפים החדשים, ירדו המכירות ב-2.9%; הרווח הנקי עלה ב-7.8% ל-15.6 מיליון שקל

פתיחת חמש חנויות חדשות, לצד עיתוי חג הפסח, בלמו את ההרעה הצפויה בתוצאות ויקטורי ברבעון הראשון של 2021, שבמהלכו נרשמה חזרה חלקית לשגרה.

רשת הסופרמרקטים, שהתמודדה עם שחיקת הרווחיות התפעולית, חתמה את הרבעון עם צמיחה מתונה של 7.5% ברווח הנקי, בזכות רווח מניירות ערך.

1 צפייה בגלריה
אייל רביד ויקטורי
אייל רביד ויקטורי
אייל רביד, בעל השליטה ומנכ"ל ויקטורי
(צילום: אבי רוקח)
מכירות הרשת שבשליטת משפחת רביד ובניהולו של אייל רביד, רשמו ברבעון עלייה של 5.1% ביחס לרבעון המקביל ב-2020 והסתכמו ב-594.7 מיליון שקל.
אלא שבנטרול פתיחת חמש החנויות שנרכשו מיינות ביתן, רשמה ויקטורי ירידה של 2.9% במכירות בחנויות הזהות (סניפים שפעלו הן ברבעון המדווח והן ברבעון המקביל המשמש להשוואה). הירידה במכירות החנויות הזהות נרשמה ביחס לרבעון הראשון אשתקד, אז נרשמה הסתערות על חנויות המזון לצורך אגירת מוצרים לקראת הסגר הראשון.
העלייה במכירות, שהושגה מהוספת חנויות חדשות בקיזוז סגירת שתי חנויות ותיקות, באה לידי ביטוי במידה שווה בשורת הרווח הגולמי, שהסתכם ב-150.8 מיליון שקל, כך ששיעורו מהמכירות נותר 25.4%, כפי שהיה ברבעון הראשון אשתקד. מכירות זרוע האונליין של הרשת צמחו ב-24% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והיוו 4.8% ממכירות החברה.
פתיחת חמש החנויות הובילה לזינוק של 10% בהוצאות מכירה ושיווק שהסכמו ב-116.4 מיליון שקל, מה שהעלה את שיעור ההוצאות ל-19.6% מהמכירות לעומת 18.7% ברבעון הראשון אשתקד. בעקבות כך, ירד הרווח התפעולי ב-14.1% ל-24.9 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות נשחק ל-4.2% לעומת 5.1% ברבעון המקביל.
בזכות ירידה חדה של 51% בהוצאות המימון, כתוצאה מרווחים מניירות ערך, לעומת הפסדים פיננסיים ברבעון הראשון אשתקד, חתמה החברה את הרבעון עם צמיחה של 7.8% ברווח הנקי שעמד על 15.6 מיליון שקל. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 12 מיליון שקל.