אטסי מתרחבת לדור ה-Z: רוכשת את דיפופ ב-1.6 מיליארד דולר
אטסי מתרחבת לדור ה-Z: רוכשת את דיפופ ב-1.6 מיליארד דולר
פלטפורמת המסחר המקוון לפריטי וינטג' ואומנות, Etsy, רוכשת את אפליקציית האופנה לפריטי יד 2, Depop, הפופולארית בקרב צעירים; דיפופ פועלת ב-147 מדינות, עם 26 מיליון משתמשים, כש-90% מהם מתחת לגיל 26; לפי הערכות באטסי, עד 2024 יעמוד שווי שוק בגדי יד 2 בארה"ב לבדה על 64 מיליארד דולר
אטסי (Etsy), פלטפורמת המסחר המקוון לעבודות יד ופריטי אמנות, הודיעה אתמול (ד') על רכישת אפליקציית האופנה לפריטים יד שנייה, Depop, עבור 1.63 מיליארד דולר.
הפלטפורמה זוכה לפופולאריות בקרב הקונים מדור ה-Z והרכישה נועדה לעזור לאטסי למשוך את הקונים הצעירים ולחזק את מעמדה בשוק הפורח של בגדי וינטג' ויד שנייה.
שוק בגדי יד שנייה נהנה מעלייה במכירות מאז פרוץ מגפת הקורונה, ולפי הערכות באטסי, בארה"ב לבדה יעמוד שווי השוק של הסקטור כולו על 64 מיליארד דולר עד 2024.
מנכ"ל אטסי ג'וש סילברמן הגדיר את Depop כך: "ביתם של צרכני דור Z לבגדי יד שנייה", והוסיף כי להערכתו יש פוטנציאל משמעותי להגדיל את המכירות על אף החזרה הצפויה של הצרכנים לקניונים ולחנויות הפיסיות בשנה הקרובה, לאחר הסרת מגבלות הקורונה.
"דור Z הוא קבוצה דמוגרפית עצומה והם קובעים טרנדים", אמר בשיחה עם אנליסטים שבה שוחח על הרכישה.
Depop הוקמה לפני עשור בלונדון על ידי היזם סימון בקרמן, והיא ידועה הודות לקולקציות וינטג' שהיא מציעה. לחברה יש מעל ל-26 מיליון משתמשים ב-147 מדינות. לפי החברה, בסביבות 90% מהמשתמשים הם מתחת לגיל 26, והיא אתר הקניות העשירי הפופולארי ביותר בקרב בני דור Z בארה"ב.
סילברמן ציין עוד כי ההערכה היא שהרכישה תסייע לאטסי להגדיל את דריסת הרגל שלה בתחום הביגוד – קטגוריה שצפויה ליהנות משיעורי צמיחה גבוהים לרגל החזרה של אנשים למשרדים ולבתי הספר. עבור 2020 דיווחה אטסי על מכירות בגדים של מיליארד דולר, בעוד כלל ההכנסות הוכפלו.