סגור

מפעילת טימברלנד בישראל עברה לרווח ברבעון, המכירות המקוונות זינקו

מכירות אתרי האונליין של קבוצת בריל זינקו ב-50% ברבעון הראשון ל-10 מיליון שקל; עברה לרווח נקי של 8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 11 מיליון שקל ברבעון המקביל; בריל משווקת 30 מותגי הנעלה בשמונה רשתות שונות המפעילות 224 סניפים, ובהם של נאוטיקה, אמפוריום, גלי ולי קופר; המניה נוסקת ב-25%

קבוצת האופנה בריל, בראשות היו"ר שחר תורג'מן, מסיימת את הרבעון הראשון השנה עם תוצאות חיוביות ומעבר לרווח - על אף ימי הסגר הממושכים.


למרות הסגר הארוך שנמשך עד אמצע פברואר, הצליחה בריל לשמור על רמת מכירות דומה לזו של הרבעון הראשון אשתקד ולעבור לרווח, בזכות ביקוש חזק למכירות עם היציאה מהסגר השלישי בפברואר 2021. מכירות הקבוצה אמנם ירדו ב-2.8% והסתכמו ב-98 מיליון שקל, אך הרבעון הראשון כלל 38 ימי מכירה בלבד, לעומת 75 ימי מכירה ברבעון המקביל ב-2020, שבו עמדו המכירות על 100.9 מיליון שקל.

1 צפייה בגלריה
שחר תורג'מן יו”ר קבוצת האופנה בריל
שחר תורג'מן יו”ר קבוצת האופנה בריל
שחר תורג'מן יו”ר קבוצת האופנה בריל
(צילום: אוראל כהן)

שיעור הרווח הגולמי עלה ברבעון הראשון השנה ל-55%, לעומת 50.4% ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל העלייה במכירות החנויות הזהות, התייעלות בתקופת הסגר והשקת קולקציות שמאופיינות ברווח גולמי גבוה יותר, זאת בהשוואה למכירות רבעון ראשון של 2020 שהיו בעיקר מכירות סוף עונה.
שיעור העלייה במכירות החנויות הזהות ברבעון הראשון השנה, לעומת רבעון ראשון של 2019 (מ-21 בפברואר עד 31 במרץ בכל אחת מהשנים), עמד על 76%. הפדיון בחנויות הזהות בתקופה המדוברת ב-2021 היה 60.8 מיליון שקל, לעומת 34.6 מיליון שקל ב-2019.
בריל עוסקת ביבוא ושיווק של מותגי אופנה והנעלה ומשווקת 30 מותגי הנעלה בשמונה רשתות שונות המפעילות 224 סניפים של נאוטיקה, טימברלנד, אמפוריום, גלי, לי קופר, לי קופר קידס, ניין ווסט ושואו אוף. לקבוצה חמישה אתרי סחר לצד פעילות סיטונאית לכאלף נקודות מכירה.
הקבוצה מתמקדת בתחום ההנעלה, ופונה בעיקר לפלח הגברים, המהווה 30% משוק ההנעלה בישראל, הנחשב לסגמנט בצמיחה.
דו"חות הקבוצה מגלים כי מכירות אתרי האונליין של אתרי בריל נמצאות במגמת צמיחה עקבית, כאשר ברבעון הראשון השנה זינקו במעל 50%. ברבעון הראשון של 2021 הגיעו מכירות האונליין לכ-10 מיליון שקל, וזאת לעומת מכירות של 4.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020, וכ-2 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019.
בריל הציגה רווח תפעולי חיובי שהסתכם ב-11.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 7.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020 ועברה לרווח נקי של 8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 11 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020.
התפשטות נגיף הקורונה בעולם עדיין מייצרת אי ודאות, ובחברה מסבירים כי גם ביטול תערוכות האופנה בעולם מקשה על הכנת קולקציות חורף 2021 וקיץ 2022. על אף הסגר, שמנע ימי מכירה בחנויות, הצליחה הקבוצה להקטין את כמות המלאי ל-156 מיליון שקל, לעומת מלאי בהיקף 175 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
אסטרטגיית הצמיחה העתידית של הקבוצה כוללת השלמת המעבר של החנויות למודל הזכיינות, הוספת מותגים בינלאומיים לקבוצה, פיתוח אתרי הסחר האלקטרוני וסינרגיה עם מועדון הלקוחות והוספת קטגוריות למותגים הקיימים.