הכנסות קסטרו ירדו ברבעון, המכירות באונליין זינקו ב-550%
הכנסות קסטרו ירדו ברבעון, המכירות באונליין זינקו ב-550%
קבוצת האופנה רשמה ברבעון הראשון של השנה ירידה של 7.45% במכירות, בשל סגירת החנויות בתקופת הסגר; עם זאת, קסטרו עברה לרווח נקי של 15 מיליון שקל לעומת הפסד של 85.5 מיליון שקל ברבעון המקביל
משבר הקורונה והתמשכות הסגרים היטיבו עם קבוצת האופנה קסטרו, שעברה לרווח ברבעון הראשון לשנת 2021, על אף ירידה במכירות שנבעה מסגירת החנויות. החברה קוצרת פירות של תוכנית התייעלות שמוביל המנכ"ל רון רוטר כבר שנתיים, עוד טרם התפרצות הקורונה. התוכנית כוללת מהלכים של ייעול המבנה התפעולי וסגירת חנויות מפסידות.
ברבעון הראשון נסגרו חנויות הקבוצה למשך 50 יום לעומת 16 יום של סגירה ברבעון המקביל ב-2020. סגירת החנויות גרעה 7.45% ממכירות קבוצת קסטרו הודיס, והן הסתכמו ב-263 מיליון שקל. כתוצאה מכך נפגע הרווח הגולמי ב-0.2% אך שיעורו מהמכירות צמח ל-57.17% ברבעון הנוכחי לעומת 53% ברבעון המקביל.
הקבוצה עברה לרווח תפעולי של 25.9 מיליון שקל לעומת הפסד של 83 מיליון שקל בתקופה המקבילה, ובשורה התחתונה עברה לנקי של 15 מיליון שקל לעומת הפסד של 85.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2020.
קבוצת קסטרו הודיס ציינה שאיבדה הכנסות פוטנציאליות של 182.4 מיליון שקל מסגירת כל החנויות הפיזיות בישראל בין תחילת ינואר ועד 20 בפברואר - סוף הסגר השלישי. עם זאת, החברה רשמה זינוק של 550% בפעילות אתרי הסחר המקוונים של הקבוצה בתקופה זו.
הירידה בהכנסות באה לידי ביטוי בשלושת המגזרים בהם פועלת קבוצת האופנה, אך מלבד תחום הקוסמטיקה עברה קסטרו לרווח במגזרי ההלבשה והאביזרי האופנה.
תחום הקוסמטיקה סבל לאורך שנת הקורונה מביקושים נמוכים, כיוון שאירועים רבים בוטלו, מקומות הבילוי נסגרו ועובדים רבים עברו לעבוד מהבית.
קסטרו פירסמה את נתוני המכירות מהחנויות הזהות (סניפים שהיו פעילים הן ברבעון המדווח והן ברבעון המקביל ב-2020, המשמש להשוואה), בהשוואה לרבעון הראשון של 2020, שבו היו החנויות פתוחות יותר ימים.
הכנסות מגזר ההלבשה שכולל את המותגים קסטרו, הודיס ואורבניקה, ירדו ב-4.2% ל-197 מיליון שקל. הפדיון למ"ר בחנויות הזהות עמד על 1,660 שקל ברבעון החולף לעומת 855 שקל ברבעון המקביל.
בתחום אביזרי האופנה בו פועלת הקבוצה עם המותגים אורבניקה, טופ טן וקרולינה למקה, ירדו המכירות ב-11.36% ל-59.2 מיליון שקל. הפדיון למ"ר בחנויות הזהות במגזר זה הסתכם ברבעון הראשון ב-3,102 שקל לעומת 2,274 שקל ברבעון מקביל אשתקד.
במגזר הקוסמטיקה שבו פועלת קסטרו עם המותגים איב רושה וקיקו מילאנו, ספגה הקבוצה ירידה של 23.3% בהכנסות והן הסתכמו ב-6.2 מיליון שקל. ההפסד במגזר עמד על 435 אלף שקל. הפדיון החודשי הממוצע בחנויות הזהות ברבעון עמד על 4,698 שקל לעומת 3,948 שקל ברבעון המקביל.
מגפת הקורונה השפיעה גם על הפעילות המסחרית של הקבוצה בשווקים הזרים – חנויות מותג המשקפיים קרולינה למקה שהקבוצה מפעילה בספרד ובאנגליה והפעילות הזכיינית של מותג זה במקסיקו, פנמה, תאילנד ואוסטרליה לא חזרו עדיין לפעול כסדרן וככל הנראה חלקן לא יחזרו לפעול גם עם תום המשבר.
קסטרו מפעילה 379 חנויות ודוכנים בישראל, ו-28 חנויות ודוכנים בחו"ל. במהלך שנת 2021 נוספו לרשתות מותגי הקבוצה בישראל חמש חנויות - שתי חנויות הודיס וחנות אחת של המותגים אורבניקה, קרולינה למקה וקיקו מילאנו. במקביל, נסגרו במהלך תקופה זו שבע חנויות של מותגי הקבוצה בישראל, בהן ארבע חנויות של המותג קסטרו שלא צפוי להתרחב יתר על המידה בשנים הבאות ושלוש חנויות של המותג הודיס.
בשנה הקרובה צפויה הקבוצה להוסיף חנויות בשטח כולל של 10,000 מ"ר, בעיקר של המותגים קיקו מילאנו, אורבניקה, וקסטרו הום, לצד השקעה מסיבית באונליין.
קסטרו הום הוא מותג הלבשת בית חדש שיתווסף למותג קסטרו. הקבוצה תפתח ברבעון השלישי 15 חנויות של קסטרו הום ומתכננת פריסת 50 מיקומים בשנים הקרובות, שיתרמו 300-200 מיליון שקל למחזור המכירות השנתי.
בקבוצה רואים פוטנציאל רווח תפעולי נוסף בגובה של 250-150 מיליון שקל בשנים הקרובות.
נכון למרץ 2021, יתרות המזומנים ושווי מזומנים של החברה עמדה על 345.8 מיליון שקל.