מנכ"ל גלאסבוקס: "ההנפקה בתל אביב היא תחנה בדרך לנאסד"ק"
מנכ"ל גלאסבוקס: "ההנפקה בתל אביב היא תחנה בדרך לנאסד"ק"
מנכ"ל חברת הטכנולוגיה ירון מורגנשטרן אמר לכלכליסט שהחברה מקווה לסלול את הדרך לבורסה גם לחברות טכנולוגיות נוספות, וכן כי "ההנפקה היא עדות ממשית למחויבות שלנו להמשך צמיחה"
"ההנפקה בבורסת תל אביב היא אבן דרך משמעותית עבור גלאסבוקס, ועדות ממשית למחויבות שלנו להמשך צמיחה". כך אמר היום (ד') לכלכליסט ירון מורגנשטרן, מנכ"ל גלאסבוקס, אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות שהונפקו בבורסה התל אביבית בגל הנוכחי.
בתשובה לשאלה מדוע החברה גייסה בתל אביב ולא בבורסת נאסד"ק, השיב מורגנשטרן כי "הגיעה העת שגם הציבור ייהנה מפירות ההצלחה של ההייטק הישראלי, ואנחנו מקווים שנסלול את הדרך לעוד חברות טכנולוגיות. אנחנו רואים בהנפקה בתל אביב אבן דרך משמעותית בדרך לנאסד"ק".
גלאסבוקס (Glassbox) פועלת במודל SaaS (תוכנה כשירות) בתחום ניתוח ומיטוב חוויות משתמש בנכסים דיגיטליים. החברה השלימה בסוף השבוע את ההנפקה שהוביל פועלים אי.בי.אי לפי שווי של 1.14 מיליארד שקל לפני הכסף. בין המשקיעים הגדולים בהנפקה נמנים מגדל, מור, ילין לפידות והפניקס.
סך הגיוס עמד על כ-312 מיליון שקל, כאשר חלק הופנה לכיס החברה וחלק שימש כרכיב סקנדרי (Secondary) לבעלי מניות קיימים. מאז היווסדה וטרם ההנפקה גייסה החברה 64 מיליון דולר משורה של משקיעים מובילים בעולם, בין היתר מהקרנות IBEX, Updata, גפן קפיטל, Brighton Park Capital, ו-CEIIF.
איך השפיעה הקורונה על פעילות החברה?
"מגפת הקורונה האיצה באופן חסר תקדים את עולם המסחר המקוון, ונראה שלא צפויה האטה בהקשר הזה. כתוצאה מכך, ארגונים שואפים לא רק לדעת מה קורה בפלטפורמות הדיגיטליות שלהם, אלא גם להבין איך ולמה מתקבלות החלטות על ידי הלקוחות שלהם. גלאסבוקס מציעה פתרון בדיוק בתפר הזה, ואני רואה פוטנציאל בלתי מוגבל לחברה לצמוח במרחב הפעילות הזה. אנחנו ממשיכים לראות דרישה חזקה מאוד לפתרונות שלנו גם מצד לקוחות קיימים וגם מכיוון לקוחות חדשים״.
גלאסבוקס הוקמה ב-2010 על ידי ירון גואטה שמשמש כסמנכ״ל טכנולוגיות, יואב שרייבר, סמנכ״ל התפעול וחנן בלומשטיין, סמנכ״ל הלקוחות. ב-2015 הצטרף המנכ"ל מורגנשטרן, ומאז הצטרפותו עברה החברה מיתוג מחדש ורשמה צמיחה אורגנית וגם צמיחה באמצעות רכישות.
גלאסבוקס רכשה במהלך השנה שעברה את אחת ממתחרותיה, SessionCam הבריטית, וכך הרחיבה את יכולתה להגיע למגוון לקוחות רחב יותר. החברה תומכת כיום ביותר מטריליון ״מסעות לקוח״ בדסקטופ ובמובייל מדי שנה, עבור למעלה מ-350 לקוחות. בין הבולטים בלקוחות הם SoFi ,Wireless TrackFone, ושישה מבין עשרה הבנקים הגדולים בעולם. החברה מעסיקה 260 עובדים, 100 מתוכם בישראל.
הטכנולוגיה שפיתחה גלאסבוקס מאפשרת לארגונים לנתח את נתוני הגלישה של המשתמשים באתרים ובאפליקציות שלהם, לזהות מגמות ודפוסים של שימוש – וכך לשפר ולייעל את השירות שהם מספקים.
לגלאסבוקס הכנסות שנתיות חוזרות (ARR) של למעלה מ-35 מיליון דולר, נכון למרץ 2021, המשקפות צמיחה שנתית ממוצעת של 135% ב-ARR בחמש השנים האחרונות.
בשנת 2020 רשמה החברה הכנסות של 22 מיליון דולר, לצד הכנסות פרופורמה של31 מיליון דולר. להערכת החברה, היא אחת משלוש השחקניות המובילות בתחום פעילותה ובאזורים הגאוגרפיים בהם היא פועלת, המוכרות בעיקר לשוק ה-Enterprise.