החל"ת הכבידה על תוצאות ביטוח ישיר; מנגד, שוק המניות העביר אותה לרווח
החל"ת הכבידה על תוצאות ביטוח ישיר; מנגד, שוק המניות העביר אותה לרווח
מנכ"ל ביטוח ישיר, קובי הבר, הודה בשיחה עם "כלכליסט" כי חסרים לו עשרות עובדים, וקיים קושי בחברה לבצע מהלכי שיווק לפוליסות חדשות; על כן הפרמיות בביטוחי הרכב השונים ירדו; עם זאת, הרווח הכולל של חברת הביטוח עמד ברבעון הראשון על 47 מיליון שקל, לעומת הפסד של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל - בעיקר בשל השקעות מוצלחות בשוק המניות המקומי
המחסור בעובדים ומדיניות הממשלה בשוק העבודה הובילה לפגיעה בתוצאות ביטוח ישיר, כך מסבירה חברת הביטוח את הירידה בפעילות בחלק מענפיה ברבעון הראשון של השנה.
על פי החברה, תשלום עבור חל"ת הביא לקושי רב בגיוס עובדים חדשים, מה שגרם לחברה מחסור של עשרות עובדים בתחום המכירות, בדגש על מכירות יוצאות בתחומי חיים, בריאות ודירות.
מנכ"ל ביטוח ישיר, קובי הבר, הודה בפני "כלכליסט" כי חסרים לו עשרות עובדים, וקיים קושי בחברה לבצע מהלכי שיווק לפוליסות חדשות. בתוך כך הפרמיות ברוטו בביטוח חיים ובחיסכון לטווח ארוך של ביטוח ישיר קטנו ב-2 מיליון שקל ל-79 מיליון ברבעון הראשון של 2021, לעומת הרבעון המקביל ב-2020.
בנוסף לכך הפרמיות בביטוח בריאות ירדו ל-63 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת 66 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הכולל של חברת הביטוח הסתכם ברבעון הראשון ב-47 מיליון שקל. זאת לעומת הפסד של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מדדי הדגל של הבורסה, ת"א־35 ות"א־125, עלו בשיעורים של 7% ו־6% בהתאמה ברבעון הראשון, ומדד המניות הבינוניות SME-60 טיפס ב־13%. בתקופה המקבילה ב־2020 קרסו המדדים הללו בשיעור שנע בין 21% ל־22%. על כן העלייה ברווח הכולל של ביטוח ישיר נובעת בעיקר מהעלייה ברווחים מהשקעות החברה בשוק המניות.
החברה רשמה גם עלייה ברווח החיתומי בענפי הרכוש ובתחום ביטוח הבריאות, אך זו קוזזה עם ירידה ברווחיות החיתומית בענף רכב חובה ובתחום ביטוח חיים.
על רקע התחרות הגבוהה בענף ביטוחי הרכב, ביטוח ישיר עוברת בשנים האחרונות תהליך של הקטנת תיק האשראי וקיטון בפרמיות, תוך כדי ניסיון שמירה על רווחים גבוהים. בתוך כך הפרמיות של ביטוח ישיר ירדו ב-12% ברבעון הראשון של 2021 ל-620 מיליון שקל, לעומת 671 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הפרמיות ברוטו בענף ביטוח רכב רכוש, הפעילות העיקרית של החברה, ירדו ב-10% ל-282 מיליון שקל. הרווח הכולל הסתכם ב-17 מיליון שקל. הפרמיות בביטוח החובה ירדו ב-9% ל-127 מיליון שקל. ההפסד העמיק ל-12 מיליון שקל.
בנוסף לכך הדו"ח הראה כי החברה פועלת להקטין את הוצאותיה. הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות של החברה ירדו ב-5% ל-145 מיליון שקל לעומת 151 מיליון. זאת למרות השקת מותג "9", המוצר הדיגיטלי של החברה שהחליף את המותג הקודם 9 מיליון.
התשואה להון של החברה עומדת על 22%, נכון לדיווח האחרון. הסולבנסי של ביטוח ישיר, שקובע את רמת הנזילות של החברה ואת כמות המזומנים שלה למול ההתחייבויות, נע בין 148% ל-155%. מדובר בשיעורים גבוהים מהנדרש מחברת הביטוח, ולכן החברה בחרה לחלק דיבידנד בהיקף של 110 מיליון שקל.
מניית איי.די.איי ביטוח, החברה-האם של ביטוח ישיר, עלתה ב-36% מתחילת השנה, לאחר שאת 2020 סיימה בירידות של 21%, וגם בשנים 2019 ו-2018 רשמה ירידות של 31% ו-13% בהתאמה. הירידות בשנים שעברו נבעו בעיקר מהצורך של בעלי השליטה בפירמידת האחזקות, משפחת שינדמן, למחוק את ביטוח ישיר, חברת האחזקות שמחזיקה בחברת הביטוח כחלק מהוראות חוק הריכוזיות. בנוסף לכך הדו"חות אשתקד של ביטוח ישיר לא עמדו בתחזיות והעיבו על המניה.
החברה, שרוצה למצוא ענפים חדשים רווחיים, הודיעה לאחרונה על השקה של ביטוח לרכבים חשמליים, שכולל כיסוי לעמדות טעינה. מדובר בפוליסה ייחודית לענף. החברה מאמינה כי 5,000 הרכבים החשמליים שנמצאים בישראל יעזרו לה למצב את עצמה כמובילה בתחום זה.