השמים נסגרו, הישראלים רכשו סיגריות בארץ והכנסות גלוברנדס זינקו ב־14.5%
השמים נסגרו, הישראלים רכשו סיגריות בארץ והכנסות גלוברנדס זינקו ב־14.5%
הכנסות חטיבת מוצרי העישון של גלוברנדס קפצו ב־16.6% והסתכמו ב־116.6 מיליון שקל בזכות צניחה בטיסות לחו"ל. הרווח הנקי של יבואנית הסיגריות והממתקים זינק ב־27% וה־EBITDA עלה ב־22%
משבר הקורונה פגע בענפים רבים במשק, ובמיוחד בענף התעופה. במאמץ לבלום את התפשטות הנגיף, כמעט כל מדינות העולם סגרו את גבולותיהן, וחברות התעופה נאלצו להפסיק כמעט לחלוטין את הטיסות המסחריות שלהן.
מי שנהנתה מכך היא חברת גלוברנדס הישראלית, שמייבאת לארץ באופן בלעדי את מותגי הסיגריות של התאגיד היפני JTI ושל התאגיד האמריקאי BAT. מדובר, בין היתר, על המותגים קאמל, וינסטון, לאקי סטרייק, ווג ופאל מאל. כמו כן, החברה מייבאת ומפיצה מותגים של ממתקים כמו מארס, לוטוס ומילקה.
הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב־695.3 מיליון שקל, זינוק של 14.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אז ההכנסות עמדו על 607.5 מיליון שקל. גלוברנדס מסבירה את הצמיחה ב"עלייה במכירות מוצרי העישון, אשר נובעת מהשפעת הקורונה על היקף טיסות תושבי ישראל לחו"ל".
ואכן, הכנסות חטיבת מוצרי העישון ברבעון עלו ב־16.6% והסתכמו ב־116.6 מיליון שקל, בעוד ההכנסות מחטיבת הממתקים והחטיפים נותרו בסטגנציה והסתכמו ב־15.7 מיליון שקל.
העלייה הזו איפשרה לחברה להציג שיעור צמיחה של 13.5% ברווח הגולמי, שעמד על 45.5 מיליון שקל, בהשוואה ל־40 מיליון שקל ברבעון המקביל. לעומת זאת, הרווח התפעולי והרווח הנקי קפצו בשיעורים משמעותיים יותר. הרווח התפעולי הסתכם ב־25.1 מיליון שקל, עלייה של 24.3% לעומת 21 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי זינק ב־27% והסתכם ב־18.8 מיליון שקל, בעוד בתקופה המקבילה אשתקד סעיף זה הסתכם ב־14.8 מיליון שקל. העלייה בכל הסעיפים האלו איפשרה לגלוברנדס לרשום זינוק של כמעט 22% ב־EBITDA שהסתכם ב־27.8 מיליון שקל.
מניית גלוברנדס עלתה אתמול בקרוב ל־3% ובכך השלימה עלייה של 18.5% מתחילת השנה — תשואה גבוהה משל מדד ת"א־125, שהניב קרוב ל־11%. החברה, שמנוהלת על ידי גדי נצר ובראש הדירקטוריון שלה עומד בעל השליטה ירון גזית (41%), נסחרת בשווי של 542 מיליון שקל ‑ נמוך בכ־26% בהשוואה לשווי שלפיו הונפקה לפני 3 שנים, שעמד על 685 מיליון שקל.