המשביר לצרכן עברה לרווח רבעוני והמניה זינקה ב-73%
המשביר לצרכן עברה לרווח רבעוני והמניה זינקה ב-73%
למרות הקורונה והסגר, רשת בתי הכלבו סיכמה את הרבעון עם רווח של 3.4 מיליון שקל לעומת הפסד של 12.4 מיליון שקל ברבעון המקביל; השיפור ברווח נבע מסגירת חנויות, הוצאת עובדים לחל"ת וקבלת הקלות והטבות
הסגר השלישי, שנמשך 52 יום ונגמר ב-20 בפברואר 2021, פגע בהכנסות המשביר לצרכן והן הסתכמו ב-145 מיליון שקל. למרות זאת, הציגה רשת בתי הכלבו בניהולו של רמי שביט זינוק של מעל ל-400% ברווח התפעולי שעמד על 18.7 מיליון שקל, לעומת רווח של 3.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020.
החברה רשמה רווח נקי של 3.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של 12.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה שעברה. בתגובה לדוחות, זינקה היום מניית המשביר ב-73.4% בבורסה בתל אביב.
השיפור ברווח התפעולי נבע מסגירת חנויות, הוצאת עובדים לחל"ת, הקלות והטבות בגובה 12.2 מיליון שקל שקיבלה הרשת הקמעונאית מבעלי נכסים וקניונים בתקופת הסגר, ומהתייעלות וצמצום 25% מכוח האדם.
נכון להיום, המשביר מעסיקה 75% ממצבת כוח האדם שהעסיקה טרום משבר הקורונה. שיפור תנאי הסחר מול הספקים העלה את שיעור הרווח הגולמי של המשביר ל-43.7% לעומת 42.9% ברבעון מקביל אשתקד.
כמו יתר רשתות הקמעונאות, גם המשביר לצרכן הגיעה במהלך חודשי הסגר להבנות עם בעלי הנכסים והקניונים שוויתרו לה על שכר דירה ודמי ניהול, והיא ממשיכה להתייעל עם הקטנת שטחי המסחר בסניפים וצמצום עלויות. בחלק מהמיקומים פותחת הרשת סניפים שמתמקדים באופנת ספורט במקום סניף רגיל.
באוגוסט צפויה המשביר לצרכן לבצע מיתוג מחדש בשפה העיצובית והשיווקית שלה, כולל לוגו מחודש. בחודשים הקרובים תכניס הרשת לסניפיה את המותג הבינלאומי קנת' קול, והיא מצפה כי המותג יגדיל את המכירות וישפר את הרווחיות הגולמית באופן משמעותי.