פוקס מתכננת להתרחב עם טרמינל איקס לערים מרכזיות בעולם
פוקס מתכננת להתרחב עם טרמינל איקס לערים מרכזיות בעולם
הקבוצה שינתה את האסטרטגיה שלה להתרחבות בעולם של אתר הביגוד והלייפסטייל שבבעלותה. זאת לאחר החתימה על שותפות עם בעלי אסוס, אנדרס הולך פובלסן, שישקיע 21.7 מיליון דולר תמורת 8% ממניות טרמינל איקס
קבוצת פוקס מתכוונת לצאת עם טרמינל איקס, אתר הסחר שבבעלותה לחו"ל, וחושפת היום את האסטרטגיה החדשה להתרחבות בעולם. זאת לאחר שחתמה לאחרונה על שותפות עם בעלי אסוס, אנדרס הולך פובלסן, שישקיע 21.7 מיליון דולר תמורת 8% ממניות טרמינל איקס.
במקום להכנס למדינות שלמות בחו"ל עם טרמינל איקס, שינתה הקבוצה את התוכניות והאסטרטגיה הנוכחית שלה כוללת התרחבות בערים מרכזיות בלבד.
כמו כן, תציע טרמינל איקס שילוח באותו היום לבית הלקוח. על פי האסטרטגיה החדשה תפסיד טרמינל איקס לקוחות בכל מדינה, אך מצד שני זה יאפשר לה לפעול במדינות רבות בעולם בו זמנית ולהגיע במהרה עם השליחות ללקוחות.
על פי ההערכות העיר הראשונה אליה צפויה טרמינל איקס להכנס ב-2022 תהיה אתונה ביוון. באתונה בלבד מגלגל תחום האופנה וההנעלה באונליין לבדו 300 מיליון דולר בשנה.
טרמינל רוצה להכנס לשווקים שמגלגלים 9 מיליארד דולר בשנה
ערים נוספות שטרמינל איקס בחנה ולא מן הנמנע שתיכנס לחלקן בשנים הבאות הן פריז, שבה תחום האופנה באונליין מגלגל 3 מיליארד דולר, טורונטו, שבה מכירות האופנה באונליין עומדות על 1.9 מיליארד דולר, מונטריאול 1.1 מיליארד דולר וכן הערים ברצלונה, אמסטרדם, רוטרדאם, מדריד, ליון, ובוקרשט.
בכלל השווקים הללו שמיפתה טרמינל איקס מסתכמות מכירות האופנה וההנעלה באונליין ב-9 מיליארד דולר בשנה, ובטרמינל רוצים לנגוס בנתח מהשוק הזה, ולבדל את עצמם עם שילוח באותו היום. מכיוון שלא ניתן לספק במדינה שלמה באותו היום, שונתה האסטרטגיה של ההתפתחות בעולם והוחלט להתמקד בערים המרכזיות בכל מדינה, תוך הבנה שהחברה תאבד קהלים בערים אחרות באותה מדינה.
במרכזי הערים מחפשת החברה את האוכלוסיה חובבת האופנה וקוסמטיקה, שני תחומים שהוגדרו בטרמינל איקס כמנועי צמיחה. טרמינל איקס הציג עליה מתמשכת במכירות שצמחו ב-170% משנת 2018 שאז היו מכירותיו 30 מיליון שקל, ב-2019 עמדו מכירות האתר על 80 מיליון שקל ובשנת 2020 הם זינקו ל-226 מיליון שקל.
כעת תחזית החברה העדכנית מדברת על צמיחה של בין 40% ל-70% במכירות לשנת 2021 לעומת 2020 וצמיחה זהה גם בשנת 2022. הצמיחה צפויה להגיע מחיזוק המותג הפרטי של החברה, ומהוספת מותגים נוספים בקטגוריות הקוסמטיקה והמוצרים לבית בהם כבר פועל אתר הסחר. כמו כן היא צופה ל- EBITDA של 15% בטווח הארוך.