חברת אופנה למידות גדולות הנפיקה בוול סטריט - וזינקה ב-27% ביומיים
חברת אופנה למידות גדולות הנפיקה בוול סטריט - וזינקה ב-27% ביומיים
חברת טוריד החלה להיסחר ביום חמישי בבורסת ניו יורק וקיבלה עד כה רוח גבית מהמשקיעים. לחברה מעל 600 סניפים, ו-70% ממכירותיה מתבצעות באינטרנט. שווייה מוערך ב-2.3 מיליארד דולר. המנכ"לית: "אנחנו מייצגים את הלקוח שהכי מתעלמים ממנו בתעשיית האופנה"
טוריד (Torrid), חברת האופנה לנשים במידות גדולות, שהחלה את דרכה כחברה-אחות של המותג הוט טופיק, הונפקה ביום חמישי בבורסת ניו יורק. עד כה נראה שהמשקיעים מרוצים ממה שהם רואים, כך דווח באתר יאהו פייננס.
טוריד החלה כאמור להיסחר ביום חמישי בבורסת ניו יורק, תחת הטיקר בעל השם המתאים CURV. זו היתה הנפקה ציבורית נדירה לחברת אופנה המתמקדת בנישה מיוחדת, ולמעשה מייצגת פינה בשוק שלרוב לא זוכה לייצוג מספיק – מידות גדולת לנשים. מניות החברה זינקו ב-27% מאז שהונפקה - היא הנפיקה במחיר מניה של 21 דולר בחמישי, ובנעילה בשישי היא היתה שווה כבר 26.58 דולר.
טוריד הייתה חלק מקמעונאית האופנה הוט טופיק. החברה נרכשה ב-2013 על ידי חברת הפרייבט אקוויטי סיקמור פרטנרס, ששילמה עבורה 600 מיליון דולר. שנתיים לאחר מכן טוריד פנתה לדרך עצמאית.
מספר החנויות של המותג טיפס מ-230 בשנת 2013 ל-608 כיום. בסביבות 70% מהמכירות של החברה מבוצעות דרך האינטרנט - כפול משיעור המכירות המקוונות בקמעונאיות אופנה מתמחות בגודל דומה.
הערכת השווי של טוריד בהתבסס על תמחור ההנפקה הציבורית הראשונה (IPO) עמדה על 2.3 מיליארד דולר.
"אני חושבת שאנחנו מייצגים את הלקוח שהכי מתעלמים ממנו ולא משרתים אותו בתעשיית האופנה", הגיבה מנכ"לית החברה ליז מונוז (Liz Munoz) בכנס של יאהו פייננס. "איני בטוחה אם אנשים מבינים לגמרי מה צריך לעשות. הגזרה מאוד חשובה, אבל המיומנות הזו לא באמת קיימת בהרבה מקומות".
מונוז היא מעצבת ותיקה, ומתגאה באופן שבו טוריד יוצרת את הבגדים שלה – המדידות נערכות על עובדים של החברה, ולא על בובות, כדי להבטיח שהגזרה יושבת בצורה הולמת ולהצליח להשתמש במידע כדי להבין את הלקוחות.
נראה שתשומת הלב הזו לפרטים משתלמת. טוריד קרובה למכירות שנתיות של מיליארד דולר, זאת לאחר שהגיעה למכירות של 973 מיליון דולר בשנת 2020 של הקורונה. המכירות ברבעון הראשון זינקו ב-109% ל-325.8 מיליון דולר. הרווח התפעולי המותאם טיפס ל-75.7 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 8.2 מיליון דולר בשיא המגפה. בחברה הדגישו גם את נאמנות הלקוחות, וציינו כי 82% מהמכירות ב-2020 היו של לקוחות שרכשו ברשת גם שנה קודם לכן.
"יש לנו מרחב גדול כדי להמשיך לשרת את הלקוחות שלנו. אנחנו מאוד קרובים אליהן, ונרגשים להמשיך ולצמוח ולמצוא עוד נשים נאלצות להתפשר ולובשות בגדים שהן לא אוהבות", הוסיפה מונוז.
בשלב זה נראה שהמשקיעים מסכימים איתה.