סגור

דיווח שוטף
המבט לעולם: מדדים רגועים בבורסת ת"א

המדדים ת"א 35, ת"א 125 ות"א בנקים מטפסים ב-0.1%; עין שלישית קופצת ביותר מ-7% ברקע גיוס הון בהקצאה פרטית; כטב"ם ששיגר חיזבאללה פגע אתמול בבא"ח גולני והוביל להרג של ארבעה חיילים; המשקיעים יעקבו במקביל אחר המגמה בשווקים העולמיים, הנכנסים במהלך היום לשבוע מסחר חדש  

דיווח שוטף מהבורסה בת"א ברקע למלחמה: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים
11:10 - יצרנית המערכות לזיהוי מל"טים, עין שלישית, קופצת ב-7.7% אחרי שדיווחה על גיוס הון של 6 מיליון שקל בהקצאה פרטית לחברה מקפריסין. ההסכם כולל הקצאת מניות וכתבי אופציות.
10:00 - הבורסה בתל אביב פותחת ביציבות את יום המסחר בצל פגיעת הכטב"מ אתמול בבא"ח גולני, במתקפת טרור שבה נהרגו ארבעה חיילים.
המדדים ת"א 35, ת"א 125 ות"א בנקים נחלשים ב-0.1%. זאת במקביל לתנועות מתונות מעורבות בפתיחת שבוע המסחר בבורסות אירופה.
מניית אל על מתחזקת ב-0.6% ומרכזת את המחזור הגבוה בבורסה בשעה מוקדמת זו.
7:40 - בורסת ת"א תיפתח בצל האירוע הקשה של פגיעת הכטב"מ באזור רמות מנשה אתמול - שבו נהרגו 4 חיילים, 7 נפצעו קשה, לצד 51 פצועים נוספים. החזית הבטחונית תמשיך לרכז בהתאם תשומת לב במהלך היום.
המשקיעים יעקבו במקביל אחר המגמה בשווקים העולמיים, הנכנסים במהלך השעות הקרובות לשבוע מסחר חדש.
החוזים על דאו ג'ונס ללא תנועה מהותית, על נאסד"ק יורדים ב-0.2% ועל S&P 500 יורדים ב-0.1%. באסיה - בורסת טוקיו עולה ב-0.6%, הונג קונג יורדת ב-0.4%; סקטור הנפט-גז המקומי עשוי להגיב לירידה של 1.2% במחירי הנפט בעולם.
תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת הבוקר על כמעט 4.10%. תשואת אג"ח ישראל ל-10 שנים על 5.01%, לאחר עלייה של 5 נקודות בסיס אתמול.
כלכליסט מדווח: ענקית האנרגיה הצרפתית EDF, שפועלת בישראל מ־2009, נכנסת לשוק ההון המקומי: החברה הבת EDF ישראל, שפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת בארץ, צפויה להנפיק אג"ח לגופים מוסדיים - תגייס 400 מיליון שקל באמצעות אג"ח פרטיות שייסחרו ברצף המוסדי. הגיוס צפוי אחרי החגים.
יואב חרל"פ מנהל מגעים עם גופים מוסדיים למכירת הנתח שלו בקבוצת כלמוביל הפרטית, יבואנית הרכב הגדולה במדינה, לפי שווי של כ־8 מיליארד שקל. יואב, שמכהן כסגן יו"ר, מחזיק ב־28.4% ממניות כלמוביל, לפי רשם החברות, כך שמדובר על עסקה בהיקף פוטנציאלי של כ־2.3 מיליארד שקל.
באמצעות החברה־הבת כלמוביל מוטורס, הקבוצה מייבאת את רכבי מותג היוקרה הגרמני מרצדס בנץ, המותג הקוריאני יונדאי, המותג היפני מיצובישי, מותג היוקרה הקוריאני ג'נסיס, המותג החשמלי הסיני ORA, וכן לאחרונה החלה לייבא גם את המוצג הסיני ג'אקו. כלמוביל מייבאת בסך הכל שבעה מותגי רכב, יש לה 51 אולמות תצוגה ו־55 מרכזי שירות.
אף שמדובר בעסקה בשוק הפרטי, היא עשויה להשפיע על יבואניות הרכב הציבוריות, דלק רכב וקרסו.
אתמול נרשמה בבורסה נעילה חיובית: ת"א 35 עלה ב-0.8%, ת"א 125 התחזק ב-0.9%, הבנקים הוסיפו 0.2%. מניות השבבים בלטו - ארביטראז' חיובי הקפיץ את קמטק ב-7% ודחף את נובה לעלייה של 4.3%; עוד בלטה מניית אל על שטיפסה ב-4.9% במחזור כפול מהממוצע.