סגור

הלקוחות של פוקס קנו יותר ושילמו יותר - הרווח הרבעוני זינק ב-40%

למרות הדעיכה של חנויות נייקי, אימפריית האופנה של הראל ויזל מסיימת את הרבעון השני עם צמיחה חזקה במכירות ושיפור בכל מדדי הרווח 

פוקס מסכמת את המחצית הראשונה עם שיפור משמעותי במדדי הרווח, לצד המשך שיפור במכירות. גם הדעיכה במכירות של חנויות נייקי, שנחשפה אתמול בדוחות הכספיים של החברה הבת הציבורית ריטיילורס, לא הצליחה לקלקל את החגיגה לבעל השליטה בחברה, הראל ויזל.
פוקס מסכמת את הרבעון השני של השנה עם מכירות של 1.6 מיליארד שקל, קפיצה של 19.5% לעומת הרבעון המקביל. השנה חג הפסח השפיע לטובה על מכירות הרבעון, וכדי לנטרל מגמה זו ניתן להסתכל על תוצאות המחצית - בתקופה זו הצמיחה במכירות עמדה על 13.8%, להיקף של 2.9 מיליארד שקל.
העלייה במכירות הרבעוניות נבעה כאמור מחג הפסח, לצד עלייה במכירות בחנויות הזהות. פוקס סיימה את הרבעון עם שיפור של 14.8% במכירות החנויות הזהות של המותג, ושל 11.2% בללין. במקביל, החולשה בנייקי הביאה לירידה של 8.8% במכירות החנויות הזהות בכל מותגי הספורט הקבוצה.
לא רק העלייה במכירות תרמה לשורה התחתונה של הרווח - צמצום ההנחות לקונים הוביל לשיפור ברווחיות הגולמיתצ, לרמה של 59.8% מהמכירות, זאת בהשוואה לשיעור רווח גולמי של 58.2% ברבעון המקביל. שילוב הנתונים של המכירות ושיעור הרווח הגולמי מלמד כי הלקוחות קנו יותר בחנויות פוקס ברבעון, וגם שילמו יותר.
השיפור התגלגל גם לשורת הרווח התפךעולי, שעמדה על 198.7 מיליון שקל, זינוק של 68.9% ביחס לרבעון המקביל - שיעור הרווחיות התפעולית עמד על 12.5%.
עלייה חדה בהוצאות המימון של הקבוצה מנעה מהעלייה החדה ברווח התפעולי להתגלגל במלואה לשורת הרווח הנקי, שעמד על 124.3 מיליון שקל (7.8% מהמכירות) - שיפור של 39.8% לעומת הרבעון המקביל.