סגור
בורסת הונג קונג בורסה
בורסת הונג קונג (צילום: China News Service | Getty)

דיווח שוטף
בורסות אסיה: הונג קונג מזנקת ב-6% בהובלת ענקיות הטק הסיניות

ביידו מזנקת ב-11%, טנסנט ב-6% ושיאומי ב-8%, על רקע אופטימיות מהתמריצים של סין; הבורסה בשנגחאי סגורה עד סוף השבוע, טוקיו יורדת ב-1.5%

דיווח שוטף מוול סטריט ומהשווקים המובילים בעולם: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים
7:15 - המסחר בבורסות מזרח אסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת. מדד האנג סנג מזנק ביותר מ-6% בבורסת הונג קונג לאחר שחזר מחג לאומי אתמול. ברקע לעלייה החדה במדד - אופטימיות בנוגע לתוכנית התמריצים של בייג'ינג שהוצגה בשבוע שעבר. מדד ניקיי היפני לעומת זאת מאבד 1.5% בבורסת טוקיו.
ענקיות הטק הסיניות מזנקות בחדות בהונג קונג - ביידו ו-JD.com מטפסות כל אחת ביותר מ-11%, טנסנט מוסיפה לערכה 6% ושיאומי קופצת ב-7.8%.
הבורסות בסין סגורות היום ויישארו סגורות בהמשך השבוע עקב חופשת שבוע הזהב. הבורסה עלתה ביום שני ליום הטוב ביותר שלה זה 16 שנים לאחר שבייג'ינג הכריזה על שורה של צעדי תמריצים בשבוע שעבר, כולל הפחתת ריבית, קיצוץ דרישות הרזרבות לבנקים ומתן יותר נזילות למשקיעים.
ברקע למסחר, עיני העולם נשואות למזרח התיכון לאחר מתקפת הטילים האיראנית על ישראל, תוך חשש לפריצתה של מלחמה כוללת. המדדים המובילים בוול סטריט נחלשו אמש, ביום הראשון של חודש אוקטובר: נאסד"ק מחק 1.5%, דאו ג'ונס איבד 0.4% ו-S&P 500 ירד ב-0.9%. מדד הפחד זינק ב-13%.
במקביל התשואות על האג"ח האמריקאיות ירדו לשפל של שבוע: התשואה על האיגרת ל-10 שנים איבדה 5.6 נקודות בסיס לרמה של 3.742%. התשואה לאיגרת לשנתיים איבדה 3 נקודות בסיס ל-3.619%. עוד אתמול - הנפט מסוג WTI עלה ב-2.6% לרמה של 69.8 דולר לחבית. גם הברנט עלה בשיעור דומה - ל-73.6 דולר לחבית.