צמיחה באופנה, באביזרים ובקוסמטיקה: זינוק ברווח הרבעוני של קסטרו
צמיחה באופנה, באביזרים ובקוסמטיקה: זינוק ברווח הרבעוני של קסטרו
קבוצת קסטרו-הודיס דיווחה על קפיצה של 70% ברווח הנקי ל-56.8 מיליון שקל ועל שיפור בכל נתוני הדוח; שיפור במכירות בשילוב קיצוץ בהוצאות הובילו לשיפור חד ברווחיות התפעולית, שעמדה על 16.4%, בהשוואה ל-11.8% ברבעון המקביל ב-2023
קבוצת קסטרו-הודיס מסכמת רבעון חזק עם שיפור בכל המדדים - ובשורה התחתונה עם זינוק של 69.5% ברווח הנקי ל-56.8 מיליון שקל (השינוי ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה). המכירות צמחו ב-17.1% ל-537.6 מיליון שקל.
קבוצת קסטרו כוללת את רשתות קסטרו, הודיס, קרולינה למקה, טופ טן, אורבניקה, איב אושה וקיקו מילאנו. השיפור בתוצאות בא לידי ביטוי בכל מגזרי הפעילות: מכירות תחום ההלבשה הכולל את רשתות קסטרו, הודיס ואורבניקה, צמחו ברבעון ב-12.4% ל-361.2 מיליון שקל, בעיקר בזכות עלייה של 17.6% במכירות החנויות הזהות.
מכירות רשתות האביזרים הכוללות את אורבניקה וטופ טן, טיפסו ברבעון ב-23.5% ל-153.4 מיליון שקל. מכירות רשתות הקוסמטיקה והטיפול איב רושה וקיקו מילאנו גדלו ב-64.1% ל-20.4 מיליון שקל. הצמיחה הושגה על אף המשך המהלך של סגירת חנויות, כחלק מתהליך התייעלות של הקבוצה.
על אף השיפור האמור בתוצאות באופן כללי, רשת קסטרו ממשיכה להוות משקולת על רווחיות הקבוצה: הרווחיות התפעולית של הרשת עמדה ברבעון על 7.2% מהמכירות, השיעור הנמוך ביותר מבין כלל פעילויות הקבוצה. לשם ההשוואה, הרווחיות התפעולית של הודיס עמדה ברבעון על 20.8% מהמכירות, ושל אורבניקה על 19.3% מהמכירות.
חזרה לתוצאות הקבוצה כולה: הרווח הגולמי הרבעוני גדל ב-19% ל-329.9 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית השתפרה ל-61.3% מהמכירות, לעומת 60.4% ברבעון המקביל אשתקד.
קסטרו-הודיס מציגה בדוחות צמצום מהותי בהוצאות המכירה והשיווק (ל-38.7% מהמכירות, לעומת 42.3% ברבעון המקביל), בין היתר באמצעות צמצום הוצאות שיווק ופרסום, סגירת חנויות וצעדי התייעלות נוספים.
השיפור ברווח הגולמי והקיצוץ בהוצאות הובילו לקפיצה של 63.3% ברווח התפעולי ל-88.3 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות טיפס ל-16.43%, לעומת 11.8% ברבעון המקביל.
לצד השיפור בתוצאות, ציינה החברה כי היא צופה שבהמשך שנת 2024 עלולות להיות השפעות והשלכות נוספות של המלחמה, בין היתר בשל האפשרות להחרפת הלחימה בגזרות השונות, שינוי בהתנהגות צרכנים, גידול בממדי האבטלה בישראל וצמצום הצריכה. עוד ייתכנו השפעות מקרו-כלכליות על כלכלת המדינה, אשר עלולים להביא לשינויים בביקוש למוצריה."בשלב זה", מציינת קסטרו, "אין ביכולתה להעריך באופן מלא וודאי את מלוא השלכות המלחמה על תוצאותיה בעתיד".
יאיר אוחיון מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס מסר: "תוצאות הרבעון השני משקפות את הביקושים הערים למותגי הקבוצה לצד המשך יישום צעדי ההתייעלות ומבטאות את עוצמת המותגים ונאמנות הלקוחות. זרוע חו״ל מתקדמת בהתאם לתוכנית העסקית".