סגור

דיווח שוטף
מגמה חיובית בת"א ברקע העליות בניו יורק; מניות השבבים מתחזקות

המדדים ת"א 35 ות"א 125 מטפסים ב-0.8%, ת"א בנקים מוסיף לערכו 0.1%; פער ארביטראז' חיובי מקפיץ את קמטק ב-6.2% ודוחף את נובה לעלייה של 4.2%; בימים רביעי וחמישי לא יתקיים מסחר בבורסה בת"א לרגל חג הסוכות

דיווח שוטף מהבורסה בת"א ברקע למלחמה: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים
11:05 - גילת טלקום קופצת ב-8.2% במחזור של 360 אלף שקל אחרי שהחברה דיווחה על הזמנת המשך מלקוח ישראלי לשירותי תקשורת לוויינית, לשלושה חודשים נוספים תמורת 6.4 מיליון שקל.
10:00 - הבורסה בתל אביב פותחת את היום במגמה חיובית, ברקע פערי הארביטראז' של המניות הדואליות.
מדד ת"א 35 מתחזק ב-0.7%, ת"א 125 עולה ב-0.6% ות"א בנקים מוסיף לערכו 0.5%.
ברקע הפערים החיוביים - נייס מתחזקת ב-2.2%, קמטק קופצת ב-5.1%, אלביט מערכות מטפסת ב-1.2%, נובה עולה ב-4%. טבע, שחזרה בפער ארביטראז' שלילי, נחלשת ב-1.6%.
פריורטק, בעלת המניות הגדולה בקמטק, קופצת ב-5.6%.
8:35 - השבוע יחול המועד הקובע לעדכון הרכב המדדים. עד עתה חלפו שישה מתוך תשעת ימי המדידה שלפיהם יקבע ערך השוק הקובע של המניות.
בשלב הנוכחי מסתמן שמניית אלקטרה צפויה לצאת ממדד ת"א 35. מניית אלקטרה מדורגת במקום ה-40, דירוג ממנו יוצאים מהמדד. אם תעלה לדרוג ה-39 היא תשאר במדד. לשם כך עליה לעקוף בערך השוק הקובע את נאוויטס. הפער בערך השוק הקובע בין המניות הוא כ-2.4%, כאשר חלפו שני שלישים מתקופת המדידה, ולכן ללא הנפקת מניות של אלקטרה, בסבירות גבוהה יחסית המניה תצא מהמדד.
יש תחרות צמודה על המקום שאלקטרה צפויה לפנות מהמדד. בשלב זה מסתמן שהנפקת המניות שבצעה דמרי תספיק עבורה כדי להיכנס למדד, אך הפער בין דמרי למנורה בערך השוק הקובע הוא 1% בלבד, והמניה שתהיה בסוף תקופת המדידה עם ערך שוק קובע גבוה יותר תכנס למדד (בהנחה שאלקטרה תצא ממנו). גם אלוני חץ בצעה הנפקת מניות גדולה, אך זו לא צפויה להספיק לצורך הכניסה למדד.
למדד ת"א 90 יכנסו: גב ים, בית שמש, עמרם, ארגו, פלרם, ובסבירות גבוהה מאוד גם מבטח שמיר.
ממדד ת"א 90 תצא נפטא (בגלל שיעור החזקות ציבור נמוך). חמש המניות הבאות יצאו מהמדד אם לא יבצעו הנפקת מניות גדולה כדי להישאר במדד: מיטרוניקס, אודיוקודס, איי.אי.אס, מגדלי תיכון ובי קומיוניקיישנס (היציאה של ובי קומיוניקיישנס תלויה בכניסה של מבטח שמיר למדד).
העדכון יכנס לפועל בשלב מכרז הנעילה של 7 בנובמבר.
7:30 - הבורסה בתל אביב תפתח את שבוע המסחר המקוצר ברקע הנעילה החיובית בוול סטריט ביום שישי.
בימים רביעי וחמישי לא יתקיים מסחר בבורסה המקומית לרגל חג הסוכות. בשבוע הבא יתקיים שוב שבוע מסחר חלקי, עם זמני מסחר מקוצרים בימי חול המועד וחופשה בהושענא רבא ובחג שמחת תורה - בימים רביעי וחמישי.
פערי הארביטראז' של המניות הדואליות יתרמו 0.7% למדד ת"א 35 בפתיחת המסחר, בדגש על מניות השבבים.
אלה הפערים שעימם חוזרות המניות הדואליות למדד:
בצד החיובי - קמטק שבה בפער של 6.6%, נובה בפער של 5.2%, נייס חוזרת עם פער של 3.2%, סאפיינס בפער 2.6%, טאואר עם פער של 1.3%, אלביט מערכות בפער 1.2%, אורמת בפער של 0.9% ואנלייט אנרגיה בפער של 0.8%.
בצד השלילי נמצאות מניית טבע שחוזרת בפער של 1.8%- ואיי.סי.אל בפער של 0.9%-.
את השבוע החולף סיים מדד ת"א 35 ביציבות, ת"א 125 ירד ב-0.3%.
כלכליסט חשף ביום שישי כי רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים איכילוב היוצא, בדרך לתפקיד יו"ר מגדל אחזקות.
לכלכליסט נודע כי שלמה אליהו, בעל השליטה במגדל, מקדם את מינויו של גמזו לדירקטור באסיפת בעלי המניות הקרובה מתוך כוונה לבחור בו כיו"ר הבא במקומו של השופט חנן מלצר.
מלצר, כפי שפורסם בכלכליסט צפוי לעזוב בתחילת 2025 לאחר שלוש שנים בתפקיד מסיבות שונות, לאחר שבחודשים האחרונים הוא ואליהו לא ראו את הדברים עין בעין.
חברת התרופות הישראלית טבע תצטרך לשלם 450 מיליון דולר כחלק מהסדר משפטי על ניפוח מחירי הקופקסון. מדובר בתרופת הדגל של החברה לטיפול בטרשת נפוצה שהניבה לה הכנסות של מיליארדי דולרים רבים בשני העשורים האחרונים.
אלא שעם הזמן, דווקא כאשר מכירות התרופה כבר החלו לדעוך עם יציאת גרסאות גנריות, עלו חשדות כי טבע בנתה מערך מורכב של תרומות שאיפשרו לה לנפח את מחירי הקופקסון על חשבון משלם המסים האמריקאי . במסגרת ההסדר, טבע לא תודה באשמה ותשלם את הסכום על פני שש שנים.
בניו יורק ביום שישי טיפס מדד דאו ג'ונס ב-1%, מדד S&P 500 עלה ב-0.6% ומדד נאסד"ק התחזק ב-0.3%.
פתיחה חזקה של עונת דוחות הבנקים לרבעון השלישי תרמה למגמה החיובית במניות. ג'יי.פי מורגן עלה ב-4.4% לאחר שעקף את תחזיות הרווח וההכנסות, וולס פארגו קפץ ב-5.6% אחרי שדיווח על רווח גבוה מהצפוי, ולמרות נתוני הכנסות מאכזבים וירידה של 11% בהכנסות מריבית נטו.
האופטימיות לאחר דוחות שני הבנקים השפיעה גם על המניות האחרות בענף - בנק אוף אמריקה קפץ ב-5%, סיטי עלה ב-3.6%, גולדמן זאקס טיפס ב-2.5%.
העליות בוול סטריט נתמכו גם על ידי נתוני מדד המחירים ליצרן לחודש ספטמבר, שהיו נמוכים מהצפוי והחלישו את החששות מכך שהאינפלציה אינה מתקררת מהר מספיק. בשוק מעריכים בסבירות של כמעט 90% שהבנק המרכזי של ארה"ב, הפדרל ריזרב, יפחית את הריבית ב-0.25% בחודש נובמבר.
טסלה צנחה ב-8.8% אחרי שהמשקיעים התאכזבו מאירוע הרובוטקסי - השקת המונית האוטונומית שלה.
אנליסטים במורגן סטנלי ציינו שהאירוע "היה מאכזב לעומת הציפיות באופן כללי", בשל מחסור בפרטים במסחר נושאים - בהם למשל האופן שבו החברה מתכננת להתחרות בחברות הנסיעות השיתופיות, כמו ליפט ואובר.
האכזבה מהאירוע של טסלה הובילה לקפיצה של 10% במניית אובר ולעלייה של 9.6% במניית ליפט.
בחישוב שבועי רשמו המדדים המובילים שבוע חמישי ברציפות של עליות. S&P 500 ונאסד"ק התחזקו ב-1.1% כל אחד, דאו ג'ונס רשם עלייה של 1.2%.