סגור

אלטיס של פטריק דרהי מכרה את האחזקות שלה ב-BT לבהארטי ההודית

קבוצת המדיה של דרהי, שמתמודדת עם חובות בהיקף של 60 מיליארד דולר, מכרה 24.5% מניות BT שהיו בבעלותה; סכום העסקה לא פורסם אך שווי המניות עמד הבוקר על 3.2 מיליארד פאונד 

אלטיס מממשת את האחזקה שלה בבריטיש טלקום: ענקית המדיה של פטריק דרהי מכרה 24.5% ממניות BT לבהארטי גלובל (Bharti Global), התאגיד ההודי ששבבעלות המיליארדר סוניל בהארטי מיטאל. מבהארטי נמסר כי ההשקעה משקפת הצבעת אמון בחברה הבריטית.
לפי ההודעה הרשמית, בהארטי תרכוש 10% ממניות BT מאלטיס באופן מיידי, ואת השאר תרכוש לאחר שתשיג את האישורים הרגולטוריים הנחוצים.
סכום הרכישה לא פורסם אך שווי ההחזקה של אלטיס עמד על סביבות 3.2 מיליארד פאונד בהתבסס על מחיר הסגירה של המניה ביום שישי.
הרוכשת מחזיקה גם בבהארטי איירטל – קבוצת טלקום עם יותר מ-400 מיליון לקוחות בהודו ופעילות נרחבת באפריקה. עוד נמסר מהחברה כי הם תומכים בהנהלה של BT ובאסטרטגיה שלה ואין בכוונתם להגיש הצעה עבור מניות החברה כולה.
אלטיס מוכרת את המניות כחלק ממהלך מימוש נכסים, שנועד לצמצם את נטל החובות שלה, העומד על יותר מ-60 מיליארד דולר. במסגרת זו מכרה החברה במרץ ערוץ חדשות ותחנת רדיו לאייל הספנות רודולפה סעדה. כמו כן, בשבוע שעבר חבר דרהי לקרן ההון הריבונית של אבו דאבי, ADQ שהזרימה מיליארד דולר לבית המכירות הפומביות סות'ביס שבבעלותו.
אלטיס רכשה לראשונה החזקה ב-BT ביוני 2021, אז קנתה נתח של 12% שהורחב בהמשך אותה שנה ל-18% - וגדל במאי 2023 ל-24.5%. ההשקעה לא תרמה לאלטיס, שכן המניות של BT נפלו בקרוב לשליש מאז שהפכה למשקיעה בחברה.
מיטאל מסר בהצהרה כי הוא עוקב אחר BT כבר תקופה. "לחברה יש עבר מפואר, מעמד לאומי וכמות עצומה של תשתיות פיסיות בבריטניה", הסביר. "אני מקווה שאוכל להוסיף ערך מסויים לחשיבה שלהם...אנחנו פה לטווח הארוך. זו לא פעילות של שוק המניות ואנחנו לא פה רק בשביל רווח מהיר".