סגור
חנות בשר בלדי בת ים
חנות בשר של בלדי בבת ים (צילום: בלדי בת ים)

לאחר שהמוסדיים דרשו ריבית גבוהה יותר - בלדי השלימה את הנפקת האג"ח

חברת שיווק הבשר של ארז דהבני גייסה בבורסה בת"א 297 מיליון שקל באג"ח, בריבית צמודת מדד של עד 4.25% - לאחר שכיוונה לשיעור נמוך יותר של 3.25%; ילין לפידות הזרים להנפקה את הסכום הגבוה ביותר - 53 מיליון שקל 

חברת שיווק הבשר בלדי השלימה את הכניסה לבורסה המקומית: החברה גייסה 297 מיליון שקל בהנפקת אג"ח בריבית צמודת מדד של עד 4.25% בשנה.
בלדי, שבשליטה מלאה של ארז דהבני, ביקשה לבצע את הגיוס בריבית שנתית של 3.25%, כך שהחברה גייסה את הסכום שרצתה, אך לנוכח דרישות המוסדיים, בעלות גבוהה יותר מזו שכיוונה אליה.
הסכום שגויס יאפשר לחברה להמיר הלוואות קודמות שנטלה בהיקף של 160 מיליון שקל, ובערבות אישית של דהבני.
הגופים המוסדיים הזרימו לגיוס ביקושים בהיקף של 380 מיליון שקל, והחברה נענתה כאמור להתחייבויות בהיקף מצומצם יותר של 297 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
ארז דהבני בלדי
ארז דהבני בלדי
בעל השליטה ארז דהבני
(צילום: יח"צ)

הגוף המוסדי שרכש את החוב הגדול ביותר הוא ילין לפידות: חברת קופות הגמל של ילין לפידות רכשה אג"ח בסכום של 40 מיליון שקל וילין לפידות קרנות נאמנות ב-12.8 מיליון שקל.
מור גמל ופנסיה השתתפה עם 20 מיליון שקל ומור קרנות נאמנות עם 27.9 מיליון שקל. מיטב גמל ופנסיה עם 20 מיליון שקל ומיטב קרנות נאמנות עם 19.5 מיליון שקל. קסם קרנות נאמנות הזרימו לגיוס 23.4 מיליון שקל.
בלדי עוסקת בייבוא, ייצור ושיווק של מוצרי בשר ומוצרי מזון השלימה את הגיוס לאחר דחייה כפויה, בהוראת רשות ניירות ערך, בשל תקרית במהלך ה"רואד שו".
בסיור משקיעים שקיים דהבני במרלו"ג של החברה בקרית מלאכי הוא הציג למשתתפים יעדי מכירות לשנים הקרובות, לפיהם בתוך 5-4 שנים בלדי תגיע למכירות של 3 מיליארד שקל. זאת, לעומת 1.09 מיליארד שקל שהציגה ב-2023.
הנתונים אותם שיתף דהבני לא פורטו בתשקיף, ובשל כך יצאה הוראה של רשות ניירות ערך לדחות את ההנפקה בשבוע. עוד לפני כן, מניתוח שפורסם בכלכליסט עלה שהאפקטיביות של המרלו"ג שמשמש כבטוחה עבור בעלי האג"ח אינה חזקה למדי.