סגור

בזכות ההתייעלות - והישראלים שלא טסו: המשביר עברה לרווח רבעוני

קבוצת בתי הכלבו סיימה את הרבעון הראשון עם רווח של 9 מיליון שקל, מול הפסד של 5 מיליון שקל לפני שנה; מהלך הפיטורים שבוצע ברשת הוביל לירידה של 6% בהוצאות המכירה והשיווק 

לאחר הקיצוץ בכוח האדם וכשברקע הירידה החדה בטיסות ישראלים לחו"ל - המשביר עוברת לרווח בסיכום הראשון הראשון של 2024.
הכנסות הרשת שבשליטת רמי שביט הסתכמו ב-222 מיליון שקל, עלייה של 2% ביחס לרבעון המקביל - עלייה שאותה היא מייחסת לקניות העודפות של ישראלים שויתרו על טיסות ליעדים מחוץ לישראל. הפדיונות בסניפים הזהים גדלו ב-4.5% ל-230 מיליון שקל.
העליה בהכנסות שיפרה קלות את הרווח הגולמי ל-102 מיליון שקל, לעומת כ-100 מיליון ברבעון המקביל. שיעור הרווחיות עלה ל-46.1% לעומת 45.8% במקביל, הודות לשיפור בתנאים המסחריים אל מול הספקים וחיזוק מותג האופנה קנת קול. במותג זה המשביר היא גם היצרנית ולפיכך היא נהנית משיעור רווחיות גבוה ממכירות המותג.
המשביר לצרכן מפעילה נכון לסוף הרבעון הראשון 36 סניפים - עם ירידה משמעותית של עובדים ביחס לתקופה המקבילה לפני שנה. במהלך 2023 צמצמה החברה את מספר העובדים ב-55 ביחס לשנת 2022 ובסוף השנה עמד מספרם על 1,415. ברבעון הנוכחי מועסקים בחברה 1,350 עובדים – 65 עובדים פחות ממספר העובדים בסוף 2023.
הצמצום בכוח האדם תרם לירידה של 6% בהוצאות המכירה והשיווק ל-78 מיליון שקל. לירידה בהוצאות השיווק תרמה גם דחיית קמפיינים פרסומיים לרבעון השני של השנה בשל עיתוי חג הפסח (שחל ברבעון השני לעומת רבעון ראשון ב-2023).
לנוכח הצמצום האמור בהוצאות, הרווח התפעולי הרבעוני קפץ ל-24 מיליון שקל, לעומת 7 מיליון שקל בינואר-מרץ 2023. בהתאם, החברה עברה לרווח נקי של 9 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון ברבעון המקביל.