סגור
שברי הכטב"ם ב תל אביב
שברי הכטב"ם בתל אביב, הלילה (דיווח: EPA)

ברקע פיצוץ הכטב"ם בתל אביב: הדולר מתחזק ל-3.662 שקלים

היורו נסחר ברמה של 3.984 שקלים; הלילה התפוצץ כטב"מ בלב תל אביב, ובעקבות כך נהרג אדם אחד ו-10 נפצעו קל; רונן מנחם ממזרחי טפחות: "האירוע מתיישב עם החמרת הנחת העבודה של בנק ישראל בדבר עצימות השפעת המלחמה על הפעילות הכלכלית"

הדולר מתחזק היום (ו') בשיעור של 0.7% לעומת השקל ושערו היציג נקבע על 3.662 שקלים. זאת ברקע פיצוץ הכטב"ם החות'י בלב תל אביב הלילה, שבעקבותיו נהרג אדם אחד ו-10 נפצעו קל. מוקדם יותר התחזק המטבע האמריקאי אף לרמה של 3.673 שקלים
היורו מתחזק ב-0.2% ושערו היציג נקבע על 3.984 שקלים. מוקדם יותר רשם היורו עלייה של 0.5% לעומת השקל.
הדי הפיצוץ נשמעו באזורים רבים במרכז הארץ, בעיקר בגוש דן והשפלה. לפני הפיצוץ, וגם לאחריו, לא הופעלה התרעה. דובר צה"ל מסר כי "מבדיקה ראשונית עולה כי הפיצוץ בתל אביב נגרם כתוצאה מנפילה של מטרה אווירית, שלא הפעילה התרעה. הנושא נמצא בתחקור מעמיק. חיל האוויר תגבר את פטרולי המטוסים הפועלים להגנת שמי המדינה. אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף".
ברשת "אל ערביה" הסעודית דווח כי החות'ים שיגרו טיל בליסטי וארבעה כטב"מים, וארצות הברית יירטה את הטיל ושלושה מהכטב"מים. הרביעי הוא שפגע בתל אביב.
רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות כתב כי "שוק המט"ח יהיה הראשון להגיב לפיצוץ הכטב"ם במרכז תל אביב. זאת הן משום עצם ההפתעה וגביית מחיר הדמים והן נוכח העיסוק התקשורתי השוטף שיהיה בשאלה מדוע הוא לא זוהה ויורט. מדובר בהשפעה צולבת של פיחות השקל כאן ואפשרות להתחזקות הדולר בעולם על תקן מטבע חוף מבטחים לזמנים כאלו".
עוד ציין מנחם כי "האירוע מתיישב עם החמרת הנחת העבודה של בנק ישראל לאחרונה בדבר עצימות השפעת המלחמה על הפעילות הכלכלית. מדובר הן בנזק שנגרם לעסקים רבים באזור, הן לתשתיות והן באפשרות שלפי ההתפתחויות יהיה צורך במגבלות נוספות על הפעילות באזור כה מרכזי. הפגיעה בסנטימנט עלולה להתבטא גם בפתיחת המסחר בשוקי המניות ואיגרות החוב ביום ראשון. בנפרד, שוקי ההון קשובים מאוד בימים האחרונים להתפתחויות לגבי עסקת החטופים ותחושה שקרבה הכרעה, בין השאר לקראת נסיעת רה"מ נתניהו לארה"ב. האירוע הבוקר מצטרף לנושא חשוב זה ולכן השווקים עלולים לגלות תנודתיות גבוהה ולהגיב בעוצמה יחסית".
הדולר התחזק אתמול מול המטבע המקומי: עלה ב-0.4% ונסחר מעל 3.63 שקלים. היורו התחזק ב-0.3% לסביבת 3.98 שקלים.
הבנק האירופי (ECB) בראשות כריסטין לגארד הותיר אתמול את הריבית על היורו ברמה של 4.25%, הריבית על הפקדונות נשארה ברמה של 3.75%.