סגור

השקל מתחזק לקראת הנגיד: הדולר נחלש ל-3.74 שקלים, היורו ל-4.10

הדולר נסחר בירידה של 0.8% מול המטבע המקומי, היורו יורד ב-1% - בשווקים העולמיים המגמה הפוכה, עם עלייה קלה בדולר;  בנק ישראל יותיר היום את הריבית ללא שינוי ויעדכן את התחזיות שלו - בכיוון השלילי 

לקראת החלטת הריבית של בנק ישראל: הדולר נסחר בירידה של 0.8% (ביחס לשערו היציג אתמול) ל-3.74 שקלים; היורו נחלש ב-1% ל-4.10 שקלים.
בשווקים העולמיים: הדולר אינדקס עולה ב-0.1% ל-102.7 נק'; היורו יורד ב-0.2% ל-1.096 דולר, הפאונד יורד ב-0.2% ל-1.308 דולר; ביפן - הדולר עולה ב-0.2% ל-148.5 ין.
בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי, על 4.5% -בפעם השישית ברציפות (לאחר שבינואר השנה הפחית אותה ב-0.25%). לפי ההערכות שפרסמם השבוע בית ההשקעות לידר, במסגרת עדכון תחזיות המאקרו שלו היום, צפוי הבנק להודיע כי הריבית תישאר ברמתה הזו גם ב-12 החודשים הבאים.
כמעט בוודאות הבנק צפוי לעדכן כלפי מטה את תחזיות הצמיחה של ישראל, לשנה הנוכחית ולשנת 2025 - ולעדכן כלפי מעלה את תחזיות האינפלציה שלו, גם לשנה זו וגם לשנה הבאה. לנוכח המצב המאתגר של הכלכלה המקומית.
ללא קשר להערכה של לידר, ברור שהריבית תישאר ללא שינוי למשך תקופה ארוכה, והבנק, בראשות הנגיד אמיר ירון, יתייחס כמובן גם לסוגייה זו.
מאז ההחלטה הקודמת של הבנק, ב-28 בספטמבר, יצאו שורה של פרסומים, שכל אחד מהם לבדו, וכולם יחד, מורידים מהפרק הורדת ריבית - ועשויים להוביל בהמשך אף להעלאת ריבית. זאת במקביל להעמקת הפעילות הצבאית של צה"ל בלבנון, עובדה נוספת שלא תורמת לרגיעה כלכלית.
נתוני האינפלציה האחרונים ודאי מדאיגים מאד את ההנגת הבנק - מדד המחירים לצרכן רשם באוגוסט עלייה חודשית מפתיעה של 0.9% (מול תחזיות לעלייה של 0.5%), שמעמידה את האינפלציה השנתית על 3.6% - הרחק מיעד האינפלציה של בנק ישראל, טווח של 1%-3%.
לכך יש להוסיף את הורדות הדירוג האחרונות שפרסמו בחודש האחרון שתיים מחברות הדירוג הגדולות - מודי'ס הכריזה על הורדת דירוג כפולה של ישראל, פחות משבוע לאחר מכן הודיעה S&P על הורדת דירוג ברמה אחת, לאחר שבאוגוסט כבר ביצעה הורדה קודמת.
בארה"ב ממתינים לנתוני האינפלציה של ספטמבר שיתפרסמו מחר - ולפי התחזיות מדד המחירים שם ירשום עלייה חודשית של 0.1%, וקצב אינפלציה שנתי של 2.3%. זאת מול עלייה חודשית של 0.2% ושנתית של 2.5% בחודש אוגוסט.