סגור

דיווח שוטף
הבנק המרכזי בסין מקפיץ את שנגחאי ב-2.4% - בורסת הונג קונג מזנקת ב-3.3%

במסיבת עיתונאים נדירה הודיע היום נגיד הבנק הסיני על צעדים נרחבים לעידוד מערכת האשראי המקומית - כולל הפחתה ברזרבות הנדרשות מהבנקים; מניות הבנקים המסחריים של סין מגיבות בעליות חדות של יותר מ-3%, לצד זינוק במניות הנדל"ן והטכנולוגיה

דיווח שוטף מוול סטריט ומהשווקים המובילים בעולם: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים

7:50 - העליות מתחזקות: מדד האנג סנג עולה ב-3.3% ושנגחאי ב-2.4%; מניית בנק אוף צ'יינה מטפסת ב-3%, בנק סין לחקלאות עולה ב-3.2%.
6:40 - מגמה חיובית בשוקי אסיה, בהובלת הבורסות של שנגחאי והונג קונג שרושמות עליות חדות, לאחר שורה של הקלות רגולטוריות בסין על המערכת הפיננסית (ברקע, העליות הקלות שנרשמו אמש בוול סטריט - דאו ג'ונס עלה ב-0.2%, נאסד"ק עלה ב-0.1% ו-S&P 500 ב-0.3%).
מדד האנג סנג מזנק ב-3%, שנגחאי עולה ב-2%, ניקיי עולה ב-0.7%; מניות הבנקים מגיבות בעליות חדות בהונג קונג: בנק אוף ציינה עולה ב-2.5%, בנק סין למסחר עולה ב-2.7%, בנק סין לחקלאות עולה ב-2.4%.
עוד בולטות בהונג קונג: חברת הנדל"ן לונגפור מתחזקת ב-4.3%, פטרוצ'יינה עולה ב-3.2%, שיאומי עולה ב-3.7%, ענקיות הסחר עליבאבא ו-JD.com מטפסות ב-3.4% וב-5.8% בהתאמה
את מדד ניקיי מובילה ענקת המתכות ג'פאן סטיל שקופצת ב-7.8%, היטאצ'י עולה בכמעט 5%, ומנגד חברת השבבים רנסאס מאבדת 5% בתחתית המדד, לצד נסיגה של 3.9% בחברת התרופות דאיצ'י סאנקיו.
במסיבת עיתונאים נדירה הודיע היום נגיד הבנק המרכזי של סין פאן גונגשנג (Pan Gongsheng) על שורה של אמצעי הקלות פיננסיות, במטרה לתמוך בכלכלה הסינית המדשדשת.
בין היתר הודיע הנגיד על הפחתה בדרישות הרזרבה הנדרשת מהבנקים המסחריים, בשלב זה של 50 נקודות בסיס ובהתאם לתנאים הכלכליים תיתכן הורדה נוספת בהמשך השנה, בשיעור של 50-25 נ"ב.
עוד הכריז על הפחתה ודאית בריבית הריפו (הלוואות לטווח קצר בין מוסדות פיננסים) – צעד נוסף של הקלה על הבנקים הסיניים. גונשנג הציג את הדברים במסיבת העיתונאים לצד רגולטורים בכירים נוספים.
במקביל ציין הנגיד כי הבנק המרכזי ישקול בקרוב הפחתה של הריבית על ההלוואות, בשיעור של 0.25% עד 0.50% - זו הריבית הקובעת את האשראי לציבור, לטווח של שנה ושל חמש שנים - הוא לא פירט לאיזו מהן הוא מתייחס בהורדה העתידית שעל הפרק.