זינוק ברווח הרבעוני של רמי לוי; צמיחה חזקה ברשת גוד פארם של הקבוצה
זינוק ברווח הרבעוני של רמי לוי; צמיחה חזקה ברשת גוד פארם של הקבוצה
רמי לוי רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 66.2 מיליון שקל, זינוק של 67% ביחס לתקופה המקבילה - לצד שיפור מהותי ברווחיות התפעולית; רשת הפארם של הקבוצה הציגה צמיחה של 20% במכירות ועלייה חדה של 73% ברווח
העלאות המחירים הרוחביות במזון ובמוצרי הצריכה תמכו בתוצאות הכספיות של רמי לוי, בשורת ההכנסות ובשורת הרווח. בסיכום הרבעון השלישי עמד הרווח הנקי של החברה על 66.2 מיליון שקל, קפיצה של 66.7% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. רמי לוי הודיע לצד פרסום הדוחות על חלוקת דיבידנד של 55 מיליון שקל.
קבוצת רמי לוי פועלת בשוק המזון באמצעות רשת רמי לוי המונה 58 סניפים; בתחום הפארם באמצעות גוד פארם שבשליטתה (51%), המונה 63 סניפים; לקבוצה פעילויות נוספות ובהן קופיקס שבשליטתה (76.2%), סלולר ועוד.
המכירות הכוללות עלו ב-4.7% ל- 1.96 מיליארד שקל, כשבמגזר קמעונאות המזון נרשמה עלייה של 6.3% ל- 1.74 מיליארד שקל. המכירות בחנויות הזהות צמחו ברבעון ב- 3.8%, בדומה לשיעור העלאות המחירים בשוק המזון.
החברה הצליחה לתעל את העלאות המחירים שביצעו הספקים לשיפור תנאי הסחר שלה, מהלך שהוביל לעלייה של 11.8% ברווח הגולמי ל-458.1 מיליוו שקל. הרווחיות הגולמית טיפסה גם היא, ל-23.36% מהמכירות, לעומת ,21.88% ברבעון המקביל.
השיפור הגולמי התגלגל לשורת הרווח התפעולי, שזינק ב-40% ל-89 מיליון שקל - קפיצה שדחפה גם הרווחיות התפעולית ל- 4.55%, לעומת 3.4% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי של פעילות המזון טיפס ב- 22% ל- 64.6 מיליון שקל, כך שהרווחיות התפעולית שלו גדלה ל- 3.7% מהמכירות, לעומת 3% ברבעון המקביל אשתקד.
נוכח העלייה בתרומה של גוד פארם לרווח התפעולי של רמי לוי, והערכה בחברה כי היא תהיה מהותית גם בסיכום השנה, הוצגו לראשונה תוצאות גוד פארם כמגזר פעילות נפרד. החלטה זו מספקת לראשונה נתונים מקיפים על עסקי הרשת.
מכירות רשת הפארם בתשעת החודשים השנה צמחו ב-23.1% ל-327.5 מיליון שקל, והן הניבו רווח תפעולי של 31.1 מיליון שקל. הרווחיות התפעולית טיפסה גם במגזר זה, ל-9.5% מהמכירות, לעומת 8.3% בתקופה המקבילה. השיפור ברווחיות גוד פארם הוסבר בהתייעלות בכוח אדם וצמצום פעילות מועדוני הבריאות.
במבט על הרבעון השלישי עמדו מכירות גוד פאם על 115.6 מיליון שקל, עלייה של 20.4% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הרבעוני קפץ ב-72.7% ל-12.8 מיליון שקל והרווחיות התפעולית טיפסה ל-11%, מול 7.7% לפני שנה. הרווחיות הגבוהה נובעת גם מכך שהרשת מתמקדת במוצרי פארם ללא הפעלת בתי מרקחת, בשונה מהמתחרות סופר פארם ובי.