סגור

דיווח שוטף
פתיחה סוערת לשבוע המסחר באסיה: בורסת טוקיו נופלת ב-4.7%, שנגחאי קופצת ב-5.7%

נתוני מאקרו מדאיגים ביפן והחששות מהמדיניות הכלכלית של ראש הממשלה החדש לוחצים על הבורסה בטוקיו - מניות הטכנולוגיה והכב נופלות ב-5%-10% בטוקיו; שילוב של נתוני מאקרו מעודדים וציפייה למדיניות תומכת בשוק הנדל"ן מקפיץ את הבורסה הסינית; מדד האנג סנג עולה ב-3.3%, קוספי יורד ב-1%   

דיווח שוטף מוול סטריט ומהשווקים המובילים בעולם: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים

9:30 - יצרנית הרכב סטלנטיס מורידה תחזית. בעלת מותגי פג'ו, סיטרואן, אלפא רומאו, פיאט אופל, ג'יפ וקרייזלר מצפה עתה לרשום בסיכום השנה רווחיות תפעולית של בין 5% ל-7%, מול תחזית קודמת של מעל 10%. החברה אף מתכוונת לצמצם את מלאי המכוניות שלה בארה"ב לעד 330,000 עד לתחילת השנה הבאה. זאת כחלק מתוכנית כוללת של עדכון דגמים והפחתת עלויות.
7:40 - הפער בין טוקיו לשנגחאי רק גדל: ניקיי נופל ב-4.7% נכון לשעה זו, שנגחאי קופץ ב-5.7%.
6:30 - מגמה מעורבת עם תנועות חדות בשוקי אסיה בפתיחת שבוע המסחר: מדד ניקיי נוופל ב-4.6%, בשל נתוני מאקרו מדאיגים ותומכי אינפלציה החששות ממדיניותו של ראש הממשלה החדש (Shigeru Ishiba).
מדד שנגחאי קופץ ב-5% לאחר נתוני מאקרו מעודדים שיצאו בסין ובהמשך להמלצות שפרסמה בחמישי שעבר מהמפלגה הקומוניסטית השלטת בסין, לצעדים לפתרון משבר הנדל"ן במדינה. האנג סנג עולה ב-1.3%, קוספי יורד ב-1.1%.
במאקרו ביפן, המכירות הקמעונאיות עלו באוגוסט ב-2.8% (שנתי), התחזית היו לעלייה של 2.6%. במקביל, הייצור התעשייתי נפל באוגוסט בשיעור חד של 3.3% (חודשי), התחזיות היו לירידה של 0.5% בלבד.
מפלגת השלטון ביפן בחרה ביום שישי בשר ההגנה לשעבר שיגרו אישיבה כמנהיג הבא שלה, ולנוכח שליטת המפלגה בקואליציה הוא ימונה השבוע לראש הממשלה. הוא יחליף בתפקיד את ראש הממשלה היוצא קישידה, פומיו קישידה, שהודיע בחודש שעבר על פרישתו מהתפקיד בשל פרשת שחיתות במפלגה.
הבחירה באישיבה נתפרסם ככזו שתתרום ליציבות אך היא משקפת גם העדפה של ניסיון ומסורת על פני חדשנות ותעוזה – במדינה "תקועה" כלכלית, שלא מצליחה לצמוח מחדש.
אף שאישיבה כן מיצב את עצמו כתומך ברפורמות, כולל בין היתר בהגברת השוויון המגדרי, בהיבטים הכלכליים הוא לא נחשב לשונה מקודמיו – בשוק אף מביעים חשש מהתנגדותו לקידום אנרגיה גרעינית ולתמיכתו בהעלאות שכר שימתנו את השלכות האינפלציה על הכנסות משקי הבית. זאת בנוסף לעובדה שאינו תומך במדיניות מוניטארית מרחיבה.
בסין, מדד מנהלי הרכש של הממשלה עמד בספטמבר על 49.8 נקודות, הציפיות היו לקריאה נמוכה יותר, של 49.5 נקודות, אף שעדיין המדד נמוך מ-50 נק' (חודש חמישי רצוף), הסף המפריד בין צמיחה לנסיגה.
בשוק המניות: קבוצת הבנקאות רסונה עולה ב-6.7% בפסגת מדד ניקיי (Resona), מיצובישי פייננשל עולה ב-2%, ומנגד נומורה נופל ב-6.8%; קבוצת בתי הכל-בו איסטן נופלת ב-11.5% בתחתית המדד (Isetan Mitsukoshi). נפילה של 8.3% נרשמת במניית חברת החשמל של טוקיו.
ירידות חדות גם ביצרניות הרכב היפניות: טויוטה צונחת ב-7.2%, ניסאן מאבדת 5.7%, מאזדה נופלת ב-7.5%, הונדה ב-6.8% וסובארו ב-8.3%; בטכנולוגיה: סופטבנק נחתכת ב-6.9%, ראקוטן יורדת ב-5%, נינטנדו ב-6%; בשבבים - טוקיו אלקטרון נופלת ב-7.4% ואדוונטסט ב-6%.
את מדד האנג סנג מובילה חברת שירותי הבריאות של קבוצת עליבאבא (Alibaba Health) שקופצת ב-17.5%. חברת הנדל"ן לונגפור מזנקת ב-12%, לנובו יורדת ב-4.2% בתחתית המדד. במניות הבנקים המסחריים של סין נרשמות ירידות חדות של יותר מ-3% - בנק אוף צ'יינה נחלש ב-3.5%.