סגור
המשוגעים לדבר
5.9.2024
"אני אוהבת לדמיין איך זה לחבק את הכלב שאני עובדת עבורו"
לינה (פולינה) טסלר בת 51 מחדרה, מייצרת אביזרים לכלבים
משוגעים לדבר לינה מכינה ציוד לכלביםטסלר. "כשהייתי קטנה הייתי אלרגית לכלבים, אז עכשיו אני משלימה חסכים"
.
.
לינה, מה את מייצרת בדיוק?
קולרים, רצועות, רתמות, וגם בגדים לכלבים — לא ליופי, אלא שימושיים. למשל, אני מכינה בגדים לכלבים שעברו ניתוח וצריך לכסות להם את התפרים; תפרתי בגד ים נגד קרינת UV לכלבה שרובה לבנה ונשרפת בשמש; ולכלבי רוח, שהם מאוד רזים, אני תופרת בגדים שיחממו אותם בחורף. סתם בגד לכלב — אני לא אתפור.
.
מה ההבדל בין רתמה לקולר?
הרתמה מורכבת מחיבור של כמה רצועות, היא יושבת על בית החזה ומאחוריו, ומחזיקה את הכלב לא מהצוואר, אלא מהגוף. הקולר יושב על חוליות הצוואר, ולפעמים זה יוצר לחץ שלא נוח לכלב. אני מייצרת גם קולרים מאוד רחבים, כדי לפזר את הלחץ על כמה שיותר חוליות ולא לעשות נזק לצוואר.
אני מייצרת גם רתמות בטיחות לרכב, שמתחברות לחגורת הבטיחות, וגם רתמה לגרירה שאיתה אפשר לחבר את הכלב לאופניים, ואז אפשר לעשות ספורט יחד.
מתי עדיף שהרצועה תמשוך את הכלב למעלה ולא מהצוואר?
באימונים ביטחוניים או באימוני ספורט חייבים רתמה, כי אלה פעילויות שבהן הכלבים פועלים בכל הכוח שלהם. יש גם אנשים ששמים לכלב שלהם רתמה באופן כללי, לפעמים בהמלצת וטרינר. לבולדוגים, למשל, יש נטייה לקבל פריצות דיסק מקולר, אז מומלץ לשים עליהם רתמה.
איך את מייצרת את המוצרים?
ניקח לדוגמה רתמה לאופניים: היא מורכבת מרצועות שהולכות מקדימה אחורה, רצועה שעוברת למטה בין הרגליים, רצועה שעוברת מסביב לבית החזה ורצועות שמקיפות את גוף הכלב. בשלב הראשון מביאים אליי את הכלב ואני מודדת אותו בנקודות מסוימות, או שולחת תמונה מפורטת שמסבירה איך למדוד בבית.
אני משתמשת ברצועות ניילון ברוחב ארבעה ס"מ, חותכת אותן לגודל הרצוי ואז תופרת אותן במכונת תפירה, ומחברת בצדדים שני אבזמים מפלסטיק עמיד. אחר כך אני מצמידה לרצועות הניילון רצועות מבד פליז שיהוו שכבת ריפוד ותופרת שוב.
בחלק של הגב אני מחברת טבעת מתכת גדולה וחזקה, שאליה תתחבר הרצועה. כמוצר משלים, אני מכינה רצועה עם בולם זעזועים מרצועה בסיסית שהיא כמו צינור ולתוכה אני משחילה גומי.
כשהרתמה מוכנה, הלקוחות מגיעים אליי עם הכלב, מודדים את הרתמה, מחברים רצועה לטבעת ונותנים לכלב למשוך, כדי לוודא שהחיבור הקדמי לא זז מעצם הבריח.
3 צפייה בגלריה
לינה טסלר מייצרת ציוד לכלבים
לינה טסלר מייצרת ציוד לכלבים
(צילומים: אלעד גרשגורן)
מה עושים אם הכלב לא משתף פעולה?
לרוב אני מתמודדת בסבלנות. אם הכלב נכנס ליותר מדי לחץ, אני מסבירה לבעלים איך למדוד בעצמו, ממש נקודה נקודה, ואז מודדים את הכלב בהשגחה שלי. אם גם זה לא מסתדר, עושים סיבוב של כמה דקות בחוץ עם הכלב ומנסים שוב.
יש השפעה לגזע של הכלב על המוצר שאת מייצרת בשבילו?
כמובן. מעבר לגודל של הכלב, יש עניין של התאמת האביזרים והבגדים לאופי שלו ולמבנה הגוף.
יש תקן למוצרים האלה? הם צריכים לקבל אישור כלשהו?
אין תקן, אבל כשאני מזמינה את החלקים, אני מתייחסת לתקנים ולטסטים שמופיעים אצל הספק, שכוללים למשל את כושר הנשיאה של השאקלים או את הטמפרטורה המקסימלית והמינימלית שחלקי הפלסטיק יכולים לעמוד בה.
מאיפה החיבור שלך לכלבים?
כשהייתי קטנה הייתי אלרגית לכלבים, אז עכשיו אני משלימה חסכים. ברוסיה הייתי בלימודי וטרינריה ולמדתי גם ספרות כלבים. התעסקתי במכירת ציוד לכלבים, אבל לא ייצרתי. בגיל 27 עליתי לארץ עם שני כלבים — פודל ענק ופודל זעיר ועבדתי כספרית כלבים ומאז אני בתחום. כיום יש אצלי יותר מעשרה כלבים.
3 צפייה בגלריה
(צילומים: אלי דסה)
מה גרם לך להתחיל לייצר בעצמך מוצרים לכלבים?
לפני 12 שנה הבאנו מאיטליה כלב מזן בול מסטיף, והבנו שאין בארץ ציוד שמתאים לו — אין רצועה מספיק חזקה, אין כלום. חלק מהדברים מצאתי אונליין בחנויות בחו"ל, אבל לא הכל. זה גרם לי להבין שאם לא אייצר בעצמי, לא יהיה לי.
ספציפית רציתי להשיג לו רצועה ושרשרת לתצוגות, ולא מצאתי איפה לקנות. עד שמצאתי שרשרת מחברה אירופית שמייצרת חלקים לציוד של כלבים וסוסים. אבל כדי לעשות הזמנה הייתי חייבת להזמין מוצרים במינימום 100 דולר, אז נוסף על שרשרת הזמנתי גם חלקים לעוד כמה דברים, וכך זה התחיל.
מה התחיל?
הזמנתי חלקי עור ושאקלים, בארץ מצאתי חוטי ניילון וייצרתי רצועות שמתאימות לתערוכות, הלכתי לתערוכה עם סל וחוטים והתחלתי לייצר במקום ולמכור. אנשים ניגשו וקנו ממני, וקיבלתי בקשות לייצור בהתאמה אישית.
איך ידעת לעשות את כל זה?
כל מי שגדלה ברוסיה יודעת לתפור עם חוט ומחט. קניתי קורס אינטרנטי לעבודה עם עור, ולימדתי את עצמי.
יש דברים שביקשו ממך לעשות ולא הסכמת?
ביקשו ממני לייצר מגפונים לכלב, כדי שהפרווה שלו לא תתלכלך ותתבלה. זה משהו שאנשים עושים לפעמים כשיש להם כלבי תערוכה. אבל אני מרגישה שזה ממש מיותר, ולכן לא רוצה להשקיע בזה.
מה את אוהבת בעבודה שלך?
אני אוהבת בעלי חיים ואני גם אוהבת ציוד ואוהבת כלי עבודה. כשאת מייצרת אביזרים בהתאמה אישית חייבת להיות אהבה, אחרת זה לא עובד. הרבה פעמים אני מבקשת שישלחו לי תמונה של הכלב, לא רק את המידות. אני מרגישה חיבור לכלב כשאני עובדת על מוצר בשבילו. אני חושבת איך אני הייתי מחבקת את הכלב ועושה איתו משהו. אני לא תמיד זוכרת את השם של הלקוח שהזמין ממני מוצר, אבל את שם הכלב אני תמיד זוכרת.
מוסף כלכליסט