בלעדיפריסבי במגעים לרכישת חלקה של OPC בחברת טעינת הרכב ג'ינרג'י
בלעדי
פריסבי במגעים לרכישת חלקה של OPC בחברת טעינת הרכב ג'ינרג'י
ג'ינרג'י מפעילה רשת של עמדות טעינה ציבוריות ועוסקת גם בהתקנת עמדות ביתיות. OPC של עידן עופר מחזיקה 51% מהחברה אותם רכשה לפני 3 שנים ב-67 מיליון שקל, וכבר דיווחה על ירידת ערך של כ-25 מיליון שקל מההשקעה. פריסבי צפויה להודיע על השלמת הרכישה כבר בימים הקרובים
פריסבי (לשעבר קרסו), יבואנית רנו, צ'רי, דאצ'יה, XPENG וניסאן, מקיימת מגעים מתקדמים לרכישת חלקה של OPC שבשליטת עידן עופר בחברת הטעינה לרכב חשמלי ג'ינרג'י - כך נודע לכלכליסט. פריסבי צפויה להודיע על השלמת הרכישה כבר בימים הקרובים.
OPC רכשה לפני שלוש שנים 51% מג'ינרג'י תמורת 67 מיליון שקל, לפי שווי של כ-134 מיליון שקל וקיבלה בשעתו אופציה לרכוש את יתרת מניות החברה. אלא שבינואר השנה הודיעה OPC כי חתמה על הסכם היפרדות עם רן אלויה, מייסד ג'ינרג'י. בדו"ח הרבעון הראשון של השנה ציינה OPC כי רשמה ירידת ערך של כ-25 מיליון שקל על ההשקעה בג'ינרג'י.
ג'ינרג'י הוקמה על ידי איש העסקים רן אלויה, שנחשב לאחד הראשונים שנכנסו לתחום טעינת הרכב החשמלי בארץ. החברה מחזיקה כיום ברשת נרחבת של עמדות טעינה ציבוריות ועוסקת גם בהתקנת עמדות ביתיות. כיום החברה מחזיקה בעשרות עמדות טעינה מהירות הממוקמות בין היתר במרכזי קניות בערד, פ"ת, בית חרות ועוד.
אם העסקה בין פריסבי ל-OPC תצא לפועל, תצטרף היבואנית למעגל גדל והולך של יבואני רכב המחזיקים גם בחברות טעינה, החל בקבוצת שלמה, בעלת השליטה באפקון אשר מחזיקה גם בחלק מזיכיון היבוא של BYD, וכלה בקבוצת יוניון המייבאת ארצה את מכוניות זיקר וג'ילי ומחזיקה בין היתר גם ב-EV EDGE. עבור פריסבי, כניסה לשוק הטעינה תהווה חיזוק משמעותי לפעילות הקבוצה, המייבאת כיום דגמים חשמליים של צ'רי, כמו גם את מכוניות XPENG שכולן חשמליות.
זו אינה הפעם הראשונה שקבוצת קרסו "מחלצת" את עופר מתחום הרכב החשמלי: לפני מעל עשור, לאחר שבטר פלייס שהיתה בשליטת החברה לישראל קרסה, קיבלה קבוצת קרסו את הזכות לשווק את המכוניות החשמליות של רנו (שיובאו על ידי בטר פלייס) בארץ. כיום אגב מכוניות חשמליות של רנו אינן משווקות בישראל על ידי הקבוצה.