סיבוב הפרסה המוזר של מחיר אורה פאנקי קאט
סיבוב הפרסה המוזר של מחיר אורה פאנקי קאט
כלמוביל הציעה באתר שלה את הפאנקי קאט בגרסת הבסיס במחיר של 130 אלף שקל לאחר הנחה לעומת מחיר רשמי קודם גבוה משמעותית של כ-145 אלף שקל; עם זאת לאחר שהדבר פורסם ב"כלכליסט" - המחיר חזר לרמתו המקורית
יבואנית הרכב כלמוביל פרסמה באחרונה מחירון חדש ומעודכן באתר שלה, במסגרתו מחירי אורה (ORA) פאנקי קאט, הדגם היחיד של היצרנית הסינית שמשווק בישראל הופחתו באופן ניכר. עם זאת לאחר פתיחת דף הפירוט של מחיר הרכב עלה כי המחיר המוצג רשמית בפני הלקוח הוא "מחיר הדגם לאחר הנחה". בכל מקרה, היום בצהריים, כמה שעות לאחר הפרסום המקורי ב"כלכליסט" אודות ההוזלה, שבו המחירים כפי שהם מוצגים באתר היבואנית, לרמתם מלפני כמה ימים.
לפי מחירון כלמוביל החדש כפי שהוצג באתר עד לפני שעות אחדות, מחיר פאנקי קאט בגרסת הבסיס עמד על 130 אלף שקל, לעומת מחיר רשמי קודם גבוה משמעותית של כ-145 אלף שקל.
יצוין כי אורה פאנקי קאט קרובה יותר במימדיה למכונית משפחתית קטנה, אך תומחרה לפי גודל של מכונית גדולה משמעותית, מה שמיצב אותה מול מתחרות כדוגמת ג'ילי ג'יאומטרי C.
נתוני איגוד יבואני הרכב והצטברות המכוניות של אורה במשטחי האחסנה באילת מוכיחים שהאורה פאנקי קאט לא הפכה ללהיט: לפי הנתונים, במחצית הראשונה של השנה נמכרו בישראל 486 מכוניות אורה, לעומת 9,697 מכוניות BYD ו- 4,492 מכוניות ג'ילי. זאת ועוד, הפאנקי קאט של אורה היא כיום היחידה שנמצאת במשבצת המכונית החשמלית הסינית הקטנה (החשמלית של ליפמוטור ה- T3 אינה משווקת בישראל במספרים משמעותיים). בעוד כמה שבועות תצטרף אליה הדולפין של BYD שמחירה צפוי להיות נמוך מ-150 אלף שקל, מה שעשוי למחוק את יתרון "המכונית החשמלית הקטנה" היחידה של אורה.
בימים אלה מספר גדול של יבואני מכוניות סיניות וגם מערביות מפרסמים מבצעי מכירות על דגמי המכוניות החשמליים, החל ב-BYD וכלה בסקודה אניאק החשמלית.