משלוש יבשות שונות - בשלושה מחירים שונים: נתוני היבוא של הטסלה Y
משלוש יבשות שונות - בשלושה מחירים שונים: נתוני היבוא של הטסלה Y
נתוני משרד התחבורה שמסכמים את התפלגויות מדינות הייצור רכב הכביש-שטח החשמלי של החברה שהושק בישראל בתחילת החודש חושפים נתונים מעניינים. מהנתונים עולה כי דגם ה-Y הוא הדגם היחיד שמיובא לישראל משלושה מפעלים שונים: טסלה ארה"ב, טסלה סין וטסלה גרמניה. עוד עולה כי המחיר המוצהר של הדגם משתנה בין המפעלים ונע בין 290 אלף שקל ל-350 אלף שקל - ואפילו יותר
נתוני משרד התחבורה שמסכמים את התפלגויות מדינות הייצור של מודל ה-Y של טסלה חושפים נתונים מעניינים: מהנתונים עולה כי רכב הכביש-שטח החשמלי של החברה, שהושק בישראל בתחילת החודש, הוא הדגם היחיד שמיובא לישראל משלושה מפעלים שונים בשלוש יבשות שונות ובשלושה מחירים מוצהרים שונים.
כך, מהנתונים עולה כי דגמי טסלה מודל Y נחתו על אדמת ארץ הקודש במהלך החודשים האחרונים משלושה מפעלים שונים: טסלה ארה"ב, טסלה סין וטסלה גרמניה. באופן מעניין – היבוא מן המפעל האמריקאי אינו יבוא של טסלה, אלא יבוא עקיף (כלומר יבוא לא דרך יבואן הרכב הישיר).
עוד נתון מעניין אשר עולה מן הניתוח של משרד התחבורה מתייחס למחיר הרכב כפי שהוצהר על ידי המייבא – כלומר המחיר שהוצהר בפני משרד התחבורה במהלך הגעת הרכב לארץ. כך, מן המידע של משרד התחבורה עולה כי הטסלה מודל Y הזולה ביותר היא הדגם האמריקאי – היחיד שמחירו המוצהר הוא 290 אלף שקל. מחיר הדגמים אשר הגיעו מסין יקר יותר ונע בין כ-290,500 לכ-311 אלף שקל. המכוניות היקרות ביותר הן אלה שמגיעות מגרמניה - מחירן המוצהר עובר בכל המקרים את רף 350 אלף השקלים.
יש להדגיש כי המחיר אשר מוצהר על ידי היבואן אינו בהכרח מחיר מדויק לחלוטין. כך למשל, במקרה של הדגמים שמגיעים מגרמניה המחירים המוצהרים על ידי טסלה הם מחירים גבוהים משמעותית ממחירי המכוניות בפועל – כאשר חלק מהצהרות היבוא מתייחסות אפילו למחיר מוצהר של 450 אלף שקלים – וזאת לדוגמה במקרה של לקוחות אשר הוסיפו תוספות רבות לרכב. אולם בדרך כלל, המחיר המוצהר מייצג נאמנה את מחירי היבוא. מעבר לכך, מדובר גם במחירים של מכוניות אשר הגיעו במשך החודשים האחרונים, כלומר בין התייקרויות. יחד עם זאת, יש לציין כי במונחי ענף הרכב ארבעה חודשים אינם פרק זמן משמעותי.