סגור
וולוו סטיישן. סימן ההיכר של החברה כבר משנות השבעים של המאה הקודמת
וולוו סטיישן. סימן ההיכר של החברה כבר משנות השבעים של המאה הקודמת (צילום: יצרן)

קורבן של התקופה: וולוו מפסיקה לשווק את הסטיישן בבריטניה

היצרנית השבדית מפסיקה לשווק בממלכה המאוחדת את הדגם שהפך למזוהה איתה, שאין לו גרסה חשמלית, וכך גם את הסדאן. תתמקד בשיווק רכבי כביש-שטח, שבבריטניה מרביתם חשמליים

המעבר לרכב חשמלי גורם ליצרני הרכב לחשב מסלול מחדש - וגם לוותר על הסממנים המזוהים עמם ביותר. לפי פרסומים בבריטניה, וולוו הודיעה שתפסיק לשווק בבריטניה את מה שהפך (גם בישראל) לסימן ההיכר הבולט ביותר של היצרנית השבדית: הוולוו סטיישן. בנוסף לכך היצרנית תפסיק לשווק את מכוניות הסדאן (ארבע דלתות). לפי הפרסומים בבריטניה, וולוו תפסיק לשווק את כל גרסאות הסדאן והסטיישן של סדרה 60 של היצרנית ושל סדרה 90 הבכירה - ותתמקד באופן בלעדי ברכבי כביש-שטח, שבבריטניה מרביתם חשמליים.
לפי וולוו, המעבר לשיווק רכבי כביש-שטח בלבד נובע מהמעבר של היצרנית להנעה חשמלית והעובדה שהיא לא מציעה את מכוניות הסדאן והסטיישן שלה בתצורה זו. מעבר לכך, בעוד שעד העשור הקודם מכוניות הסדאן והסטיישן של וולוו נהנו ממוניטין של סחירות, בטיחות ואמינות, בסופו של דבר התמורות שעבר שוק הרכב העולמי בשנים האחרונות דחקו את רגליהן לטובת רכבי כביש-שטח, והחברה השבדית עצמה אימצה את הטרנד בהתלהבות יתרה, ובמידה רבה זנחה את פיתוח מכוניות הסטיישן - סימן ההיכר שלה משנות השבעים.
בתוך כך בימים האחרונים פרסמו אמצעי תקשורת בבריטניה אזהרה של פרופ' ג'ים סאקר, נשיא ה-Institute of the motor industry הבריטי, לפיה מאות אלפי מכוניות סיניות שייסעו בעתיד בכבישי אירופה "ניתנות לנטרול באמצעות לחיצת כפתור על ידי בכירים בממשל הסיני". לדברי סאקר, "רכבים סיניים חשמליים ומקושרים שמציפים את המדינה עשויים להיות בחזקת סוס טרויאני יעיל שבו יוכל הממשל הסיני להשתמש". ה-Institute of the motor industry, שאותו מייצג סאקר, נחשב כיום לגוף הבכיר ביותר שמאגד את העוסקים בתעשיית הרכב הבריטית, החל במכירה וכלה בתיקון.