סגור
סייברטראק טנדר חשמלי בחנות טסלה בסן חוזה ב קליפורניה
סייברטראק (טנדר חשמלי) בחנות טסלה בסן חוזה בקליפורניה (צילום: בלומברג)

בגלל העמידות בפני ירי: לא ניתן לבצע בארץ רישוי לטסלה סייברטראק

משרד התחבורה הוציא הודעה למכוני הרישוי שלא לקבל את הסייברטראק היחיד שהגיע עד כה לישראל בייבוא אישי, משום שכיום כדי לנסוע ברכב חסין ירי נדרש אישור מיוחד; טסלה טרם החלה להביא לארץ את רכב הכביש-שטח החשמלי

מכוני רישוי בישראל קיבלו הוראה לא לקבל את הטנדר החשמלי של טסלה שהגיע לישראל.
הטסלה סייברטראק הראשונה והיחידה שהגיעה לישראל עד כה נוסעת בכבישי ישראל – אבל לא ניתן לבצע לה רישוי, כך עולה מהודעה רשמית של משרד התחבורה שנשלחה לפני שעה קלה למכוני רישוי בישראל.
הסייברטראק של טסלה הוא אחד הרכבים החשמליים הידועים בעולם: רכב הכביש/שטח של טסלה מסוגל לנסוע בכוח חשמל בשטח קשה, להתגבר על מכשולים ולשאת מטען. ומעבר לכך, הסייברטראק של טסלה הוא גם רכב שלפי הצהרתה של החברה הוא גם עמיד (במידה מסוימת) בפני ירי מנשק קל.
טסלה ישראל אינה מייבאת לישראל את הסייברטראק באופן רשמי – אבל רכב ראשון הגיע לישראל לפני כמה ימים ביבוא אישי – ויצר עיניין רב.
נהלי מדינת ישראל קובעים כי רכב ביבוא אישי חייב לעבור בדיקה מסודרת במכון רישוי לאחר יציאתו מן הנמל, אבל במקרה הספציפי של הטסלה סייברטראק, למשרד התחבורה היו השגות בגלל נושא העמידות בפני ירי: כיום כדי לנסוע ברכב חסין ירי נדרש אישור מיוחד ובמשרד התחבורה בחרו שלא להעניק את האישור עד תום הבדיקה.
ועם זאת – הסייברטראק יצאה היום מנמל אשדוד, מה שגרם למשרד התחבורה לשגר הודעה לכל מכוני הרישוי בישראל. לפי לשון הודעה שנשלחה מאגף התקינה של משרד התחבורה: "בקשר לטסלה סייברטראק, במידה והיבואן פונה אליכם לבצע תקינה ורישום ראשוני – נבקש לא לקבל אותו עד להודעה אחרת וזאת לבקשת הנהלת משרד התחבורה עד שנברר שוב את נושא המיגון כנגד ירי".