למי שייך המותג "קרוז"? ג'נרל מוטורס בקרב נגד פורד
למי שייך המותג "קרוז"? ג'נרל מוטורס בקרב נגד פורד
בג'נרל מוטורס מתקוממים על כך שהמתחרה משתמשת בשם "בלו קרוז" במסגרת שיווק טכנולוגיית הנהיגה האוטומטית שלה, וטוענים כי הוא מזכיר את שם המותג "קרוז", המשמש את המונית הרובוטית שלה; פורד בתגובה: "טענה חסרת בסיס וחצופה"
חברת ג'נרל מוטורס ושלוחתה שמייצרת את המונית הרובוטית "קרוז", הודיעו היום (שבת) שביקשו מבית משפט פדרלי בארצות הברית למנוע מחברת פורד מוטור להשתמש בשם "בלו קרוז" (BlueCruise) במסגרת שיווק טכנולוגיית הנהיגה האוטומטית שלה.
ג'נרל מוטורס מסרה שהשימוש שעושה פורד בשם "בלו קרוז" מפר את הסימנים המסחריים Super Cruise, Hyper Cruise ואחרים, שמייצגים את טכנולוגיית הנהיגה האוטומטית שלה.
"אף שהחברה קיוותה לפתור את הפרת זכויות היוצרים מול פורד בצורה ידידותית, נותרנו ללא ברירה אלא להגן בצורה תקיפה על המותגים שלנו ועל המוניטין שהם צברו במשך מספר שנים בשוק", לשון ההודעה של ג'נרל מוטורס.
פורד כינתה בתגובה את טענתה של המתחרה "חסרת בסיס וחצופה". לדבריה, "במשך עשורים נהגים יודעים מהי בקרת שיוט, כל יצרנית רכב מציעה אותה, ו'קרוז' הוא קיצור מקובל ליכולת הזאת". פורד ציינה גם שג'נרל מוטורס לא נקטה פעולה כלשהי נגד שום חברה אחרת שמשתמשת במילה "קרוז" לתיאור יכולת בקרת שיוט ברכביה.
יצרניות הרכב נמצאות במירוץ להפצת טכנולוגיה שמאפשרת לנהגים להוריד את ידיהם מההגה בזמן שהם בפקקי תנועה או בכבישים מהירים. "מערכות סיוע מתקדמות לנהג", כפי שהן מכונות, כמו הנהג החצי-אוטומטי של טסלה, לא אמורות לאפשר לנהגים להפסיק לנהוג לחלוטין למשך פרקי זמן ארוכים.
יצרניות רכב משתמשות במילה "קרוז" כבר עשורים כדי לתאר מערכות בקרת שיוט, שמאפשרות לנהגים לקבוע מהירות קבועה לרכב, בדרך כלל בעת נסיעה בכבישים מהירים. ג'נרל מוטורס טוענת, עם זאת, ש"נהיגה אוטומטית אינה בקרת שיוט". היא הודיעה ב-2012 שתשתמש בשם Super Cruise לטכנולוגיית הנהיגה האוטומטית שלה, והיא משווקת את הטכנולוגיה הזאת תחת השם הזה מ-2017. פורד הודיעה שתשתמש בשם BlueCruise לטכנולוגיית הנהיגה האוטומטית שלה באפריל השנה.