הערכות ראשונות: כ-24 אלף מכוניות חדשות נמסרו ביולי
הערכות ראשונות: כ-24 אלף מכוניות חדשות נמסרו ביולי
בכך עובר רף המסירות השנתי את 200 אלף היחידות - בחודש שנחשב באופן מסורתי לרדום יחסית בענף הרכב; כפי שנחשף בכלכליסט, שוק הרכב שבר שיא מסירות כבר ביוני השנה, עם כ-184 אלף מכוניות חדשות שעלו על כבישי ישראל
בענף הרכב יורים - ובוכים. לפי הערכות ראשוניות בענף, בחודש יולי נמסרו בישראל כ-24 אלף מכוניות חדשות, מה שמעביר את רף המסירות השנתי מעבר ל-200 אלף יחידות כבר בחודש יולי. כפי שנחשף ב"כלכליסט", שוק הרכב הישראלי שבר שיא מסירות ביוני השנה עם מספר כולל של 183,801 מכוניות חדשות שעלו על כבישי ישראל – ואילו ביולי צפוי רף המסירות הכולל להגיע ל-207 אלף מכוניות חדשות.
לשם השוואה, ביולי 2020 הגיע שוק הרכב הישראלי בסך הכל ל-141,990 מסירות, אך נתונים אלה מתייחסים לשנה שעברה, אז רוב אולמות התצוגה ומתקני המסירה של יבואני הרכב שבתו מפעולה.
חודש יולי נחשב באופן מסורתי לחודש רדום בענף הרכב הישראלי: הישראלים נופשים או מכינים כספים לחופשה, חברות השכרת הרכב כבר השלימו הצטיידויות לכבוד תיירות הקיץ והשוק נכנס לרגיעה ממושכת אשר מסתיימת בשלהי ספטמבר, אך שנת 2021 היא שנה יוצאת דופן ברוב ההיבטים: ראשית, הישראלים נמצאים בחלקם הגדול בארץ ויש להם כסף פנוי לבזבז; שנית, יבואני הרכב צברו כמויות גדולות של הזמנות של רכבים שאינם דורשים זמן המתנה עד שימצאו לקוח.
כך, בחודשים האחרונים הכריזו כמה יבואנים, החל בכלמוביל יבואנית מיצובישי וכלה בדוד לובינסקי יבואנית MG, על מכוניות שנמכרו באלפי יחידות עוד לפני שהגיעו לישראל, מה שיוצר האצה של קצב המסירות הקיים. מעבר לכך, שוק הרכב הישראלי נמצא עדיין לפני עוד זינוק במסירות – שצפוי להתרחש טרם סוף השנה עם עליית מס הקנייה על המכוניות ההיברידיות, מה שצפוי לגרום לשחרורן של אלפי מכוניות ממכס במהלך דצמבר.