סגור
טויוטה bZ3
טויוטה 3 BZ (צילום: טויוטה)

בעקבות הביקוש העולמי: טויוטה תשנה את תוכניות החשמול של דגמיה

טויוטה שהדגישה בשנה שעברה שלא תבצע מהלך גורף לחשמול דגמיה עצרה פיתוח של מספר דגמים חשמליים במטרה להפוך אותם ליותר תחרותיים מול יצרניות אחרות. במקביל, מציגה היצרנית דגם חשמלי חדש שנקרא ה-3 BZ, שמבוסס על הפלטפורמה הקיימת של החברה

טויוטה, שרק בשנה שעברה הדגישה שלא תבצע מהלך גורף לחשמול דגמיה, נערכת לשינוי כיוון בעקבות הביקוש העולמי לרכבים חשמליים. כך עולה מדיווחים ממספר אמצעי תקשורת בעולם. שינויי כיוון מסוג זה נחשב חריג מאוד בענף הרכב העולמי שמורגל לאסטרטגיות ארוכות שנים שאינן משתנות, אך לפי הפרסומים, בטויוטה כבר נערכים לשינוי אסטרטגי של תכניות החשמול.
שינוי תוכניות החשמול של טויוטה אינו מעיד בהכרח על נסיגה משוק רכבי הבעירה הפנימית, אך כן מעיד על ארגון מחדש של פרויקטים עתידיים של היצרנית בתחום הרכב החשמלי, פרויקטים בהיקף של מעל 30 מיליארד דולר עליהם הצהירה. הצעד מעיד על כוונות היצרנית לנגוס בנתח שוק משמעותי יותר של רכבים חשמליים. כך, לפי פרסומים בעולם, עצרה טויוטה את פיתוחם של מספר דגמים חשמליים, במטרה להפוך אותם ליותר תחרותיים מול יצרניות כדוגמת טסלה ויונדאי- שבעצמה הציגה החודש את מפת הדרכים העתידית שלה לרכבים חשמליים. מעבר לתהליך הפיכת הדגמים לתחרותיים יותר, לטויוטה יש ככל הנראה מטרה נוספת: להפוך את תהליך הייצור של דגמיה החשמליים העתידיים ליותר רווחיים, וזאת על סמך העליה המתמדת במחירי חומרי גלם.
זאת ועוד, טויוטה הציגה עד כה מכונית חשמלית אחת בלבד לשווקים מערביים בשיווק המוני, ה-bz4x שמשווקת גם בישראל, אך השקתה של החשמלית לוותה בקשיים ניכרים לאחר שהיצרנית נאלצה לזמן למוסכיה את אלפי המכוניות הראשונות שנמסרו ללקוחות לביצוע ריקול לבורג באחד ממכלולי הגלגל – ריקול שדרש מהלקוחות להמתין חודשים לפתרון.
לצד החדשות על תכנוני טויוטה לשינוי של פלטפורמות עתידיות, מציגה היצרנית דגם חדש וחשמלי שמבוסס על הפלטפורמה הקיימת של החברה– זו שהולידה את ה-bz4x. מדובר בדגם שנקרא 3 BZ והוא מיועד בשלב זה לשוק הסיני בלבד. לפי טויוטה ה-3 BZ מסוגל לנסוע 600 קילומטרים בין טעינות בהתאם לתקן הסיני – ומצויד בסוללות של BYD.