דיווח: אאודי וב.מ.וו מעוניינות לרכוש חלקים ממקלארן
דיווח: אאודי וב.מ.וו מעוניינות לרכוש חלקים ממקלארן
בעוד אאודי לוטשת עיניים לעבר קבוצת המרוצים של מקלארן, ב.מ.וו מביעה עניין ברכישת חטיבת מכוניות הכביש של היצרנית. האם שוק מכוניות-העל העולמי בדרך לעסקת ענק נוספת?
האם יצרנית המכוניות הנחשקת מקלארן תירכש על ידי חברות גרמניות יריבות? לפי דיווחים בגרמניה, אאודי וב.מ.וו מתעניינות ברכישת החברה, כאשר אאודי לוטשת עיניים לעבר קבוצת המרוצים של מקלארן, ואילו ב.מ.וו מביעה עניין דווקא ברכישת חטיבת מכוניות הכביש.
בניגוד לרוב יצרניות מכוניות-העל, כדוגמת למבורגיני ופרארי, ששנת הקורונה היתה עבורן נפלאה, דווקא מקלארן לא רשמה עלייה במכירות.
במקרה של רכישת חטיבת מכוניות הכביש של מקלארן, רכישה של יצרנית מכוניות-על אינה נראית בימים אלה כהשקעה הטובה ביותר עבור יצרנית רכב. עם זאת, ב.מ.וו מעוניינת בחטיבה מכיוון שבדומה לאאודי (בעלת הבית של למבורגיני) ומרצדס בנץ (בעלת הבית של AMG) גם היא מעוניינת ביצרנית מכוניות-על משלה.
לעומת זאת, במקרה של אאודי אשר מתעניינת בחטיבת הספורט של מקלארן, העובדה שמקלארן היא כיום אחת היצרניות הבודדות שמאיימות על ההגמוניה של פרארי, והעובדה שלמרצדס בנץ AMG יש קבוצת מרוצים משלה, כנראה תורמות לא מעט להחלטה.
מעבר לכל אלה - לפני כשבועיים הוכרז על יציאתה לפועל של אחת העסקאות המעניינות ביותר בין יצרניות מכוניות-על, עסקה שהחייתה את עניינם של יצרני הרכב הגדולים יותר ביצרני רכב אקזוטיים: העסקה בין פורשה, בוגאטי ורימאק, שלוש יצרניות של רכבי על שהולידו יצרנית מכוניות-על חדשה: "בוגאטי רימאק" אשר מנוהלת על ידי פורשה ומייצרת מכוניות ללקוחות בעלי כיסים עמוקים במיוחד.
לנוכח מעורבותה בפרויקט של פורשה (שבעצמה מייצרת מכוניות-על), גם ב.מ.וו, היצרנית הגרמנית היחידה שאינה מחזיקה במותג מכוניות-על, רוצה צעצועים משלה שמסוגלים לנסוע במהירות 300 קילומטרים לשעה.