בלעדי לכלכליסטחניתם בניגוד לחוק? בת"א לא יגררו אתכם - אם יש לכם טסלה
בלעדי לכלכליסט
חניתם בניגוד לחוק? בת"א לא יגררו אתכם - אם יש לכם טסלה
ל"כלכליסט" נודע כי העירייה נמנעת בשלב זה מגרירת מכוניות מסוג טסלה, זאת בשל מחסור במתאמים מיוחדים שמשמשים להרמה של מכוניות חשמליות בעת הצורך. טסלה הדגישה כי ללא המתאם עלול להיגרם נזק למארז הסוללות של הרכב. עיריית ת"א: "הנושא בבדיקה מול חברת טסלה"
עיריית תל אביב לא גוררת מכוניות טסלה גם אם הן חונות שלא כחוק, כך נודע ל"כלכליסט". שירותי הגרירה בעיר קיבלו הוראה שלא לגרור מכוניות מסוג טסלה, זאת בשל מחסור במתאמים מיוחדים שמשמשים להרמה של מכוניות חשמליות בשעת הצורך.
עיריית תל אביב אינה מפרסמת את מספר המכוניות שנגררות מדי חודש בשל חניה בלתי חוקית, אך לפי הערכות מדובר לפעמים במאות מכוניות. כשזה קורה, בעלי המכוניות צריכים להגיע אל חניון הפינוי של עיריית תל אביב ולשלם כ-450 שקל עבור שחרור הרכב, סכום שמורכב מעלות המתחלקת בין הגורר ובין העירייה. סכום זה אינו כולל את הקנס עצמו - אבל בעלי מכוניות טסלה, כך מתברר, פטורים מה"תענוג" - וזאת מכיוון שהעירייה כאמור אינה גוררת מכוניות טסלה 3 אשר הופכות להיות נפוצות יותר ויותר ברחובות תל אביב ובערים אחרות, זאת לאחר שהיקף המסירות בחודשים האחרונים עבר את ה-3,000 יחידות.
מדוע בעיריית תל אביב לא גוררים מכוניות טסלה ואת כל האחרות כן? הסיבה טמונה במתאמים מיוחדים מגומי אשר מיועדים להרמה של הרכב - מתאמים שאמנם זמינים לרכישה בחנויות מקוונות בעשרות דולרים אבל לא נמצאים עדיין בבעלותם של הגוררים שעובדים בשירות עיריית תל אביב.
טסלה עצמה מדגישה כי ללא המתאם המיוחד עלול להיגרם נזק למארז הסוללות של הרכב, מה שעשוי במקרי קיצון לגרום לקצר חשמלי.
מתאם הגומי שומר על מכלול הרכב שלא ייפגע כאשר מרימים אותו באמצעות מגבה כשרוצים להחליף צמיג, או במקרים בהם יש צורך להרים את הרכב מהצד, כפי שעושות "משאיות המלגזה" של עיריית תל אביב כשהן גוררות רכבים שחנו בניגוד לחוק. טסלה עצמה מדגישה כי אינה מכסה נזקים כאלה במסגרת אחריות הרכב.
בעיריית תל אביב אישרו כי לעת עתה הם אינם גוררים מכוניות טסלה ומסרו כי: "כרגע אין נוהל עירוני הנוגע לגרירת רכבי טסלה והנושא בבדיקה מול חברת הגרירות העירונית שבודקת את האפשרויות מול חברת טסלה".